המשרד לשוויון חברתי יקצה 70 מ' ש' למיזמים לערים חכמות

על פי הקול הקורא מוצעים לרשויות המקומיות 13 תחומים של מיזמים דיגיטליים וכל רשות יכולה לבחור מיזמים בהיקפים שבין 500 אלף שקל ל-3 מיליון שקל • המיזמים הדיגיטליים נועדו לשפר את השירות לתושבים ברשויות המקומיות ולייעל את עבודת הרשויות

ח"כ גילה גמליאל / צילום: דוברות המשרד לשוויון חברתי
ח"כ גילה גמליאל / צילום: דוברות המשרד לשוויון חברתי

המשרד לשוויון חברתי יקצה 70 מיליון שקל לתמיכה במיזמים דיגיטליים להפיכת ערים בישראל לערים חכמות, כך הודיעה היום (ד') השרה לשוויון חברתי גילה גמליאל, שאחראית למיזם הלאומי "ישראל דיגיטלית". המיזמים הדיגיטליים נועדו לשפר את השירות לתושבים ברשויות המקומיות ולייעל את עבודת הרשויות.

המשרד לשוויון חברתי פרסם קול קורא להערות הציבור, והגרסה הסופית תתפרסם בחודש הבא. ההכרזה הנוכחית מצטרפת לקול קורא להעמדת פלטפורמות דיגיטליות בסיסיות לכל הרשויות המקומיות, אותו פרסם המשרד בקיץ שעבר. במסגרת הפרויקט הקודם קיבלו 232 רשויות מקומיות השתתפות ממשלתית בשיפור תשתיות דיגיטליות בהיקף של כ-45 מיליון שקל, כשהיקף הכולל של הפרוייקטים הסתכם ב-70 מיליון שקל.

על פי הקול הקורא הנוכחי מוצעים לרשויות המקומיות 13 תחומים של מיזמים דיגיטליים וכל רשות יכולה לבחור מיזמים בהיקפים שבין 500 אלף שקל ל-3 מיליון שקל, בהתאם לגודל הרשות המקומית. המענק הממשלתי יהווה השתתפות בתקציב הפרויקט בשיעור שבין 50% ל-85% על פי הדירוג הסוציו-אקונומי של היישוב.

הקול הקורא כולל שני מסלולי יישום לרשויות המקומיות - מסלול פרטני לכל רשות ומסלול שמעודד שיתוף פעולה בין הרשויות. כל רשות תידרש לבחור עד שלושה תחומים ולהעמיד תכנית עבודה התואמת את האסטרטגיה הכללית שלה. בסיוע בוחנים מרשות החדשנות יקצה המשרד לשוויון חברתי את המשאבים הנדרשים ואת הליווי כדי לבצע את המיזמים שייבחרו.

הקול הקורא החדש נוצר במסגרת תהליך שיתוף הציבור שהוביל המטה הלאומי ישראל דיגיטלית במשרד לשוויון חברתי. במסגרת הליך שיתוף הציבור קיימו נציגי המטה שורה ארוכה של שולחנות עגולים ומפגשי התייעצות עם הרשויות המקומיות ועם ספקים, ובמקביל הועלה אתר אינטרנט לשיתוף הציבור.

השרה גילה גמליאל אמרה היום: "הבאת תהליכי הדיגיטציה מהרמה הלאומית לרמה המקומית היא המשך ישיר וטבעי למהפכה הדיגיטלית שאנחנו מובילים בישראל בשלוש השנים האחרונות. כפי שהבטחתי לא פעם, לא נשאיר אף אחד מאחור ונהפוך את כל הרשויות המקומיות בישראל לחכמות. זו מטרת הקול הקורא, ואני קוראת לכלל הרשויות להיענות אליו ולהעמיד שירותים יעילים, מיטיבים וחכמים יותר עבור תושביהן. אנחנו נסייע בכל אשר יידרש, כאשר התקציב שהוקצה כעת הוא תקציב התחלתי שככל שנידרש נגדיל אותו" .