רכבתם על אופניים בלי קסדה? צפו לקנס בסך 250 שקל

עוד אישרה הוועדה לקבוע מדרג ענישה כך שרוכבי אופניים, תלת אופן וקורקינטים חשמליים (גם לא תקניים) הרוכבים על המדרכה יהיו צפויים לקנס של 250 שקלים, בעוד הולכי רגל המשתמשים בכביש או בשביל אופניים בצורה שלא יועדה להם יהיו צפויים לקנס של 100 שקל

קמפיין חבישת הקסדה בכיכובה של שלומית מלכה
קמפיין חבישת הקסדה בכיכובה של שלומית מלכה

ועדת הכלכלה של הכנסת אישרה היום (ד') מספר תיקונים שביקש משרד התחבורה לבצע בצו התעבורה העוסק בעבירות קנס, בהם קנס של 250 שקל לרכיבה על אופניים בלי קסדה, במקום הזמנה לדין כפי שהיה עד היום.

כיום, רק רוכבים מתחת לגיל 18 מחויבים בחבישת קסדה בדרכים עירוניות, ובדרכים בין עירוניות חלה החובה על כל הרוכבים ללא יוצא מהכלל. במהלך הדיון היום צוין כי 98% מהאופניים החשמליים אינם תקניים, כלומר כוללים נפחי מנוע גדולים ואי הגבלת מהירות למשל.

עוד אישרה הוועדה לקבוע מדרג ענישה כך שרוכבי אופניים, תלת אופן וקורקינטים חשמליים (גם לא תקניים) הרוכבים על המדרכה יהיו צפויים לקנס של 250 שקלים, בעוד הולכי רגל המשתמשים בכביש או בשביל אופניים בצורה שלא יועדה להם יהיו צפויים לקנס של 100 שקל.

על מנת להגביר אכיפה אישרה הוועדה גם כי הקנסות המוגדלים החלים על אופניים חשמליים יחולו גם על כלים לא תקניים, בניגוד למצב כיום בו ניתן היה לקנוס רק משתמשים בכלים תקניים. נזכיר כי לפקחים העירוניים יש סמכות אכיפה גם נגד כלים לא תקניים.

ממונה האכיפה בעיריית תל אביב שלומי שטיין אמר כי מאז החלה האכיפה בעיר, ב-1 בנובמבר 2017, נרשמו יותר מ-12 אלף דוחות, כאשר רוב האכיפה בוצעה על המדרכות, וכ-60% מהדוחות כבר שולמו. 

יו"ר הוועדה איתן כבל אמר כי האכיפה צריכה להיעשות מתוך מטרה להציל חיי אדם, הן של הרוכבים והן של הולכי הרגל. לדבריו, ״כל עוד הארץ לא מרושתת בשבילי אופניים אין מקום לאכיפה דווקנית, אבל מצד שני התנהגות הרוכבים לרוב מסכנת גם את חייהם וגם את חיי הולכי הרגל וצריך לטפל בהם״.