"העסקה לרכישת שיכון ובינוי תושלם כמתוכנן בשבוע הבא"

אתמול עוכב לחקירה יו"ר שו"ב, משה לחמני, בפרשת השוחד לכאורה באפריקה • מניית שו"ב זינקה אתמול ב-4% לשווי חברה שמשקף למחיר הרכישה של סיידוף דיסקאונט של כ-14% על שוויה בבורסה

נתי סיידוף  / צילום: אבי שאולי
נתי סיידוף / צילום: אבי שאולי

למרות הטלטלות שעוברות על קבוצת שיכון ובינוי (שו"ב), צפוי איש העסקים הישראלי-אמריקאי נתי סיידוף להשלים את העסקה לרכישת השליטה בענקית הנדל"ן והתשתיות מידי שרי אריסון. היום נמסר מטעמו כי "אנו נחושים להשלים את העסקה והיא תושלם כמתוכנן בשבוע הבא".

סיידוף, כזכור, חתם לפני כחודש על הסכם עם בעלת השליטה בשו"ב, אריסון, לרכישת החזקותיה בקבוצה (46.9% מההון) תמורת 1.1 מיליארד שקל, עסקה ששיקפה בזמנו דיסקאונט של 14% על מחיר השוק. העסקה, חשוב להזכיר, נחתמה מבלי שסיידוף ביצע בדיקת נאותות לשו"ב.

אתמול עוכב לחקירה יו"ר שו"ב, משה לחמני, ושוחרר לאחר מכן למעצר בית. לחמני נחקר בפרשת תשלומי השוחד לכאורה של שו"ב באפריקה, פרשה שהתפוצצה לפני מסחר חודשים, במסגרתה בוצעו מעצרים וחקירות של בכירים ובכירים לשעבר בשו"ב, החל בפברואר השנה, אז הפכה חקירת השוחד בשו"ב לגלויה.

חקירתו ומעצרו של לחמני לא הפתיעו את הפעילים בשוק ההון, שכן דבר החקירה נחשף כאמור לפני מספר חודשים, והיא אף תומחרה בעסקת המכירה לסיידוף. יתר על כן, מניית שו"ב  זינקה אתמול ב-4%.

לאחר העלייה אתמול, עמד שוויה של שו"ב בפתיחת המסחר הבוקר על כ-2.7 מיליארד שקל, רמת מחיר דומה לזו שבה נסחרה בעת שנחתמה העסקה בין סיידוף לאריסון (כלומר סיידוף עדיין משלם מחיר נמוך בכ-14% משווי החברה בבורסה).

נזכיר כי בעקבות מכירת השליטה המתוכננת בשו"ב הודיע בתחילת החודש מנכ"ל החברה, יובל דגים, כי הוא פורש מתפקידו. זמן קצר לאחר מכן מונה דגים למנכ"ל חברת אבן קיסר. 

נתי סיידוף מחפש כבר יותר משנתיים לבסס פעילות עסקית מרכזית בישראל ובין היתר ניסה, ללא הצלחה, להשתלט על החברות כלכלית ירושלים, אפריקה ישראל ויורוקום - שכולן נקלעו לקשיים. לאחר שורת האכזבות הללו, קשה לראות איך סיידוף מניח לעסקה הנוכחית, לרכישת השליטה בשו"ב, לחמוק מבין אצבעותיו בסופו של דבר.