נעילה חיובית באירופה; מניית אריקסון זינקה בכ-9%

במהלך הנאום של נשיא הפדרל ריזרב ג'רום פאוול אמש, הוא ציין כי הכלכלה האמריקאית מתקדמת בקצב מהיר ורמז על העלאת ריבית נוספת השנה • ממשלות צרפת, בריטניה וגרמניה הודיעו לאיראן כי הן בוחנות הפעלת חשבונות עבור הבנק המרכזי של איראן בבנקים המרכזיים שלהן, כדי לפתוח ערוץ פיננסי שיאפשר לשמור על קיומו של הסכם הגרעין האיראני

המסחר בבורסות אירופה ננעל היום (ד') במגמה חיובית, למעט פוטסי הבריטי שנסחר בירידות. זאת על רקע הסנטימנט החיובי של הנעילה הירוקה אמש בבורסות וול סטריט. המסחר בבורסות אסיה נסגר במגמה מעורבת.

 

גוף ההגבלים העסקיים של האיחוד האירופי קנס את גוגל ב-5.04 מיליארד דולר (4.3 מיליארד יורו) באשמה על הגבלות לא חוקיות שהחברה החילה על יצרניות סמארטפונים ומפעילות רשתות סלולריות. בנוסף, גוגל נדרשת להפסיק את ההתנהלות הלא חוקית תוך 90 יום, אחרת תעמוד בפני קנסות נוספים של עד 5% מהמחזור היומי העולמי הממוצע של חברת האם אלפאבית.

נשיא הפדרל ריזרב ג'רום פאוול נשא אמש נאום לסנאט. במהלך הנאום ציין כי הכלכלה האמריקאית מתקדמת בקצב מהיר ורמז על העלאת ריבית נוספת השנה. פאוול התייחס גם לשיעור האבטלה ואמר כי "הוא נמוך, ואנחנו מצפים שימשיך לרדת. אמריקאים שרוצים לעבוד - יש סיכוי גדול שימצאו עבודה". נאום פאוול דחף את השווקים ברחבי העולם לעליות.

ממשלות צרפת, בריטניה וגרמניה הודיעו לאיראן שהן בוחנות הפעלת חשבונות עבור הבנק המרכזי של איראן בבנקים המרכזיים שלהן כדי לפתוח ערוץ פיננסי שיאפשר לשמור על קיומו של הסכם הגרעין האיראני, לדברי כמה פקידים אירופים.

מהלך זה הוא הסימן הקונקרטי הראשון שאירופה עשויה למלא את הבטחתה לנקוט צעדים לשימור הסכם הגרעין האיראני, ופירושו של דבר הוא שחלק מהממשלות האירופיות מתנגדות באופן נחרץ לסנקציות שהטיל ממשל טראמפ על איראן כדי לבודד אותה מהבחינה הכלכלית. ממשלות אירופיות אחרות, כולל אוסטריה ושבדיה, אמרו גם הן כי ישקלו מהלך דומה, לדברי הפקידים [להרחבה].

מניית אל.אם אריקסון  עלתה במסחר לאחר שהחברה פרסמה את דוחותיה לרבעון שני של השנה. ההפסד ברבעון זינק ל-1.8 מיליארד קרונה שבדית (204.1 מיליון דולר) לעומת הפסד של 457 מיליון קרונה שבדית ברבעון המקביל. ההכנסות ירדו ב-1% ל-49.8 מיליון קרונה שבדית (כ-5.62 מיליון דולר). עם זאת, החברה הצליחה לעבור לרווח תפעולי, שעמד על 200 מיליון קרונה שבדית (23 מיליון דולר) לעומת הפסד של 500 מיליון קרונה שבדית ברבעון המקביל. במהלך הרבעון השני פיטרה ארקיסון מעל ל-2,000 עובדים. סך הכל, במהלך השנה האחרונה פיטרה ארקיסון כ-20,500 עובדים כחלק מתוכנית הארגון מחדש שלה. 

חברת איזיג'ט  עדכנה את תחזית הרווח שלה לשנת 2018 כולה. החברה צופה כי הרווח יזנק בכ-45% ויעמוד בטווח של 550-590 מיליון ליש"ט. התחזית הקודמת עמדה על רווח בטווח של 530-580 מיליון ליש"ט. 

ביפן, הניקיי התרומם ב-0.43% וסוגר יום רביעי ברציפות של עליות. הקוספי ירד ב-0.34%. מדד ההאנג סנג ירד אף הוא ב-0.23%. שנגחאי נפל ב-0.35%. ה-S&P/ASX 200 הוסיף 0.67%, ומניית BHP  עלתה בלמעלה מ-3.2%.