מגמה ירוקה בניו יורק; הנאסד"ק בשיא חדש, הביטקוין נוסק

גולדמן סאקס מפרסמת דוחות ומתחדשת במנכ"ל חדש • עוד בגזרת הדוחות הרבעוניים: מלאנוקס, ג'ונסון אנד ג'ונסון ויונייטד הלת' • גזרת מאקרו רגועה מהרגיל

וול סטריט / צילום: שאטרסטוק
וול סטריט / צילום: שאטרסטוק

נעילה ירוקה במסחר היום (ג') בוול סטריט וזאת לאחר פתיחה אדומה. את עיניי המשקיעים משכו מניות הטכנולוגיה הגדולות, הלוא הן מניות ה-FANG (פייסבוק, אלפאבית, נטפליקס ואמזון).

 

ג'רום פאוול נשא היום נאום לסאנט בו הוא אמר כי הכלכלה האמריקאית מתקדמת בקצב מהיר מספיק בכדי להצדיק העלאת ריבית. פאוול התייחס גם לשיעור האבטלה ואמר כי "הוא נמוך, ואנחנו מצפים שימשיך לרדת. אמריקאים שרואים לעבוד - יש סיכוי גדול שימצאו עבודה". נאום פאוול דחף את המדדים המרכזיים למגמה ירוקה, לאחר הפתיחה האדומה. 

ג'רום פאוול בנאום לסנאט, היום / צילום: ג'יימס דוגן, רויטרס
 ג'רום פאוול בנאום לסנאט, היום / צילום: ג'יימס דוגן, רויטרס

לאחר שירד משיאו בתחילת השנה הקלנדרית, הביטקויין צנח בחודשים האחרונים אל שווי של כ-6,000 דולר (כששווי השיא שלו התקרב ל-20,000 דולר). היום המטבע זינק אל מעל ל-7,000 דולר, ולפי אנליסטים אחת הסיבות הי הדיונים האחרונים על הטמעת מערכת הלייטינג (Lighting) להעברה מהירה וזולה יותר לביטקויין, שעשויה לייעל את מערך הבלוקצ'יין הקיימת. 

וולמארט  ומיקרוסופט  חתמו על חוזה ל-5 שנים, במסגרתו וולמארט תשתמש בשירותי הענן, בטכנולוגיית למידת המכונה ובשירותים נוספים של ענקית הטכנולוגיה. מטרת הכלים האלה תהיה לסייע לעובדי החברה לשפר את ביצועיהם, להפוך את חוויית הקנייה למהירה ונוחה יותר עבור לקוחות ולטייב את הביצועים של ציוד בו וולמארט משתמשת, כמו מקררים למשל. בנוסף, יעשה שימוש בשירותי מחשוב הענן Azure של מיקרוסופט באתר הרשמי של וולמארט.

וולמארט ומיקרוסופט אף יחפשו דרכים חדשות להשתמש במאגר הדאטה של וולמארט על צרכנים ומוצרים, בסיוע מהנדסי מיקרוסופט. לפי "וול סטריט ג'ורנל", השתיים שוקלות לפתח יחד מערכת חדשה שתשתף דאטה על מכירות מוצרים עם ספקים.

ג'ף בזוס, מנכ"ל אמזון , הפך לאיש העשיר ביותר בהיסטוריה המודרנית. לפי אינדקס המיליארדרים של בלומברג, שוויו עולה על 150 מיליארד דולר, ועובר ב-55 מיליארד דולר את ביל גייטס, מייסד מיקרוסופט, שנמצא במקום השני במדד עשירי העולם. שוויו של בזוס טיפס השנה ב-52 מיליארד דולר, יותר מכל הונו של מנכ"ל עליבאבא ג'ק מא, האדם העשיר באסיה, והוא מתקרב להונה של השושלת העשירה בעולם, משפחת וולטון, שמוערך ב-151.5 מיליארד דולר.
אמזון זינקה אתמול בעקבות יום המבצעים "פריים דיי", על אף קריסת האתר ושביתת עובדי המחסן בספרד.

גזרת המאקרו

גזרת המאקרו צנועה היום. נתון הייצור התעשייתי לחודש יוני עלה ב-0.6%, וזאת לעומת תחזית לעלייה של 0.5%. הנתון הקודם לחודש מאי הציג ירידה בלתי צפויה של 0.5%. 

עונת הדוחות

ג'ונסון אנד ג'ונסון ענקית הבריאות הכתה במעט את תחזיות האנליסטים. החברה הציגה שורה תחתונה (Net Income) של 4 מיליארד דולר או 1.45 דולר למניה. בניכוי הוצאות פחת וירידות ערך, החברה הרוויחה 5.7 מיליארד דולר, או 2.1 דולר למניה - והנתון מכה את תחזית האנליסטים שחזו שיעמוד על 2.07 דולר למניה. מחזור המכירות עמד על 20.8 מיליארד דולר לעומת 20.4 שצפו האנליסטים. הכנסות החברה עלו ב-10.6% מהרבעון המקביל אשתקד. כמו כן החברה התאימה את התחזית השנתית שלה להכנסות של 80.5-81.3 מיליארד דולר, בעוד התחזית הקודמת עמדה על 81-81.8 מיליארד דולר (התאימה כלפי מטה, בין היתר בשל שערי חליפין משתנים). הסעיף שהציג את הנתון המרשים ביותר בדוחות החברה הוא סעיף הפארמה, שהציג הכנסות של 10.4 מיליארד דולר ועלייה של 20% מהשנה שעברה (והוא גם הכה את תחזית האנליסטים שעמדה על 9.95 מיליארד דולר). 

יונייטד הלת' סרוויסס  - חברת הביטוח הגדולה ביותר בארה"ב הוסיפה ברבעון האחרון 2.2 מיליון לקוחות לשורותיה ברבעון האחרון ובהתאמה העלתה את תחזית הרווח לשנה מ-12.5 עד 12.75 דולר למניה (כאשר התחזית הקודמת עמדה על 12.4-12.65). רווחי החברה עמדו על 2.92 מיליארד, או 2.98 דולר למניה, וזאת לעומת 2.28 מיליארד או 2.32 דולר למניה ברבעון המקביל אשתקד. מחזור החברה עלה ב-12% והוא עומד על 56.1 מיליארד דולר. שורת הנתונים הללו הכתבה את תחזית האנליסטים.

בנק ההשקעות גולדמן סאקס  פרסם היום את הדוחות הכספיים לרבעון השני. הרווח עלה ב40% ל-2.57 מיליארד דולר, הרבה מעל תחזית האנליסטים. הרווח למניה עמד על 5.98 דולר לעומת תחזית של 4.66 דולר. הכנסות החברה עמדו על 9.4 מיליארד דולר, וגם נתון זה עומד הרבה מעל התחזית ל-8.74 מיליארד דולר.
כמו כן פורסם היום שדיוויד סולומון יהיה המנכ"ל החדש של הבנק, החל מחודש אוקטובר. 

הדוחות של בנק אוף אמריקה  פורסמו אמש. הרווח שהציג הבנק זינק ב-33% ברבעון השני של השנה ועמד על 6.8 מיליארד דולר. צפי השוק היו לרווח של 5.92 מיליארד דולר. ההכנסות הבנק עמדו על 22.3 מיליארד דולר, ירידה של 1% לעומת התקופה המקבילה, שבה הבנק מכר חברת כרטיסי אשראי בריטית.

אמש פורסמו דוחות נטפליקס , שאכזבו במידת מה את תחזית האנליסטים. החברה הוסיפה 670 אלף מנויים בארה"ב בלבד ו-4.5 מיליון בעולם, בעוד הערכות האנליסטים ציפו תוספת מנויים של 6.2 מיליון ברבעון השני של 2019. בעקבות הדיווח מניותיה צללו במעל 13% בטרום מסחר. במונחי שווי שוק, נטפליקס עקפה במאי את דיסני כחברת המדיה הגדולה בעולם (והיא עדיין גדולה ממנה, גם לאחר ירידות אמש).