המ-לט: "לא מתקיימים מגעים קונקרטיים למכירת החברה"

המ-לט דיווחה הבוקר לבורסה כי "מזמן לזמן היא מקבלת פניות מגורמים שונים לגבי מהלכים אסטרטגיים, לרבות רכישה, ובוחנת אותן" • יחד עם זאת, החברה הודיעה כי "בשלב זה לא מתקיימים מגעים קונקרטיים כלשהם המחייבים דיווח" • קרן פימי מחזיקה בכ-60% ממניות המ-לט

ישי דוידי / צלם: איל יצהר
ישי דוידי / צלם: איל יצהר

בתגובה לפרסומים בתקשורת אודות אפשרות למכירתה דיווחה היום (ג') המ-לט  לבורסה כי "החברה מבקשת להבהיר כי מזמן לזמן היא מקבלת פניות מגורמים שונים לגבי מהלכים אסטרטגיים, לרבות רכישה, ובוחנת אותן. יחד עם זאת, החברה מודיעה בזאת כי בשלב זה לא מתקיימים מגעים קונקרטיים כלשהם המחייבים דיווח".

בעלת השליטה בהמ-לט היא קרן פימי, המחזיקה בכ-60% ממניות החברה. פימי רכשה את השליטה בהמ-לט, הפועלת בתחום של פיתוח, ייצור, שיווק ומכירה של מחברים, שסתומים ומערכות לתחום הבקרה בתעשיות התהליכיות והאולטרה נקיות, לפני כ-6 שנים (באמצע 2012) מידי דסק"ש של נוחי דנקנר לפי שווי של כ-430 מיליון שקל.

כיום נסחרת החברה בבורסה בשווי של כ-1.3 מיליארד שקל לאחר קפיצה של 200% בשנתיים, כך שהקרן שמוביל ישי דוידו רושמת רווח "על הנייר" של פי 3 על השקעתה. מימוש ההחזקה מתבקש לכאורה ברמת מחיר כזו (בקרנות הפרייבט אקוויטי פועלים בדרך של השבחת ההחזקות ומכירתן ברווח בפרק זמן של 7-10 שנים בדרך כלל) אולם הוא תלוי, בין השאר, בהצעות שתקבל הקרן מרוכשות פוטנציאליות.

אלה עשויות להגיע מאחת המתחרות הגדולות של המ-לט בעולם (Parker-Hannifin ו-Swagelok האמריקאיות אוFujikin היפנית ), קרן פרייבט אקוויטי או משקיע אסטרטגי אחר, כשהשאיפה בפימי היא כמובן למקסם את הרווח ולמכור בפרמיה מקסימלית על המחיר בבורסה. אפשרות אחרת היא מכירת מניותיה של הקרן למשקיעים מוסדיים, אם כי זאת אפשרות פחות מועדפת, שכן היא תתבצע ככל הנראה בדיסקאונט של 5%-10% על המחיר בבורסה, ללא פרמיית שליטה.

בחודש שעבר דיווחה המ-לט כי היא רוכשת תמורת 5-6 מיליון דולר את S&S Valve, חברה דרום-קוריאנית בעלת 35 שנות ניסיון בפיתוח, ייצור ושיווק של ברזי תהליך וברזי בקרה לסגמנט ההולכה של נוזלים וגזים (תחום בקרת הזרימה).הרכישה האחרונה הצטרפה ל-5 רכישות של חברות או טכנולוגיות שביצעה המ-לט, המנוהלת על ידי אמיר וידמן, בשלוש השנים האחרונות. הרכישות, ביחד עם צמיחה אורגנית, הביאו לשיפור ניכר בתוצאותיה בשנתיים האחרונות.

את הרבעון הראשון של השנה סגרה המלט עם שיפור של 35% במכירות לעומת הרבעון המקביל ב-2017, לרמה של כ-44.5 מיליון דולר. הרווח התפעולי שלה גדל ב-67% ועמד על כ-5 מיליון דולר ובשורה התחתונה הציגה החברה קפיצה של 73% ברווח הנקי לרמה של כ-4.5 מיליון דולר.

העסקה הגדולה ביותר של המ-לט הייתה רכישה של חברה סינית תמורת כ-15 מיליון דולר בתחילת 2016, וזאת כפלטפורמה לפעילות בשוק הסיני. האינטגרציה של הפעילות הסינית גבתה מחיר ניהולי וכספי וכיום נראה כי חבלי הלידה של הפעילות בסין מאחוריה, וזאת לאחר שהנהלת החברה המקומית הוחלפה וסוכם על העתקת המפעל שנרכש למפעל חדש במימון ממשלתי. הקמת המפעל החדש בסין עתידה להיות מושלמת בתחילת שנת 2019 ולייצר פוטנציאל מכירות שנתי כ-40 מיליון דולר - היקף מכירות כפול מזה הקיים במפעל שנרכש.