הוכרז סכסוך עבודה בקבוצת ידיעות אחרונות

ארגון העיתונאים הכריז על סכסוך עבודה בידיעות אחרונות, כלכליסט, לאשה ו-Xnet • זאת בעקבות התכנון להכפיף את כל הזרועות העוסקות בכלכלה למו"ל כלכליסט יואל אסתרון וההערכות לקיצוצים בכוח האדם בקבוצה כולה

בית ידיעות אחרונות ראשון לציון / צילום: איל יצהר
בית ידיעות אחרונות ראשון לציון / צילום: איל יצהר

ארגון העיתונאים הכריז על סכסוך עבודה בידיעות אחרונות, כלכליסט, לאשה ו-Xnet. זאת בעקבות התכנון להכפיף את כל הזרועות העוסקות בכלכלה למו"ל כלכליסט יואל אסתרון וההערכות לקיצוצים בכוח האדם בקבוצת ידיעות אחרונות כולה. 

לקבוצת ידיעות אחרונות יש 3 זרועות העוסקות בסיקור כלכלי: מוסף ממון, כלכליסט ודסק הכלכלה של ynet. הכוונה לאחד ביניהם מרחפת באוויר מזה שנים. הפעם התברר כי כבר לא מדובר ברעיון ערטילאי וביום חמישי האחרון, לאחר שידיעה בעניין התפרסמה באתר וואלה, כונסו עובדי ממון וקיבלו הודעה רשמית בנושא. כאמור האיחוד הוא כפי הנראה הטריגר האחרון שהוביל להכרזת סכסוך העבודה, כשברקע הכוונה לצאת למהלך צמצום רחב יותר.

מאיגוד העיתונאים נמסר כי סכסוך העבודה הוכרז לאחר שהנהלת ידיעות אחרונות הודיעה רשמית על שינויים מבניים חד-צדדיים שבכוונתה לערוך וזאת למרות שהכחישה כוונה זו בפני הוועד והארגון לאורך תקופה.

על פי ההודעה ההנהלה מנהלת משא ומתן עם הוועד והארגון בחוסר תום לב ונוקטת סחבת בניהולו. בין הוועד והארגון להנהלה מחלוקות רבות במספר נושאים ובהם: פיטורי צמצום, שינוי מתווה השכר ואתיקה. בארגון ובוועד דורשים מההנהלה לעצור מיד את כל הליכי השינויים והפיטורים עד להיוועצות ולהגעה להסכמות עם הוועד; לחזור ולכלול את פרק האתיקה בהסכם המתגבש; ולקיים מו"מ אינטנסיבי ומהיר לחתימת ההסכם הקיבוצי.