אבן דרך בהכנסות לאלסייט הישראלית: מעל מיליון ד' אוסטרלי

עם הגעתה לאבן הדרך קצת יותר משנה לאחר הנפקתה, מבשילות שליש מהאופציות שניתנו למייסדי החברה - ניר גבאי ורועי קאשי

הנפקות / צילום: Shutterstock
הנפקות / צילום: Shutterstock

קצת יותר משנה לאחר ההנפקה בבורסה האוסטרלית, חברת הטכנולוגיה הישראלית אלסייט דיווחה ביום שישי על עמידה באבן דרך שנקבעה במסגרת ההנפקה: הכנסות מצטברות של מעל מיליון דולר אוסטרלי. העמידה ביעד מובילה להבשלת אופציות שניתנו למייסדי החברה, ניר גבאי המנכ"ל ורועי קאשי מנהל הטכנולוגיות.

אלסייט פיתחה מערכת להזרמת מידע מאובטח בזמן אמת, המסוגלת לשלוח ולקבל נתונים מוצפנים מכל מקום בעולם. החברה נסחרת בשווי 61 מיליון דולר אוסטרלי (כ-166 מיליון שקל), יותר מפי 2 ממחיר ההנפקה, אך נמוך מהשיא אליו הגיעה זמן קצר לאחר ההנפקה.

לפי התשקיף שהוגש לפני ההנפקה, השניים זכאים לאופציות - גבאי לכ-29.6 מיליון אופציות וקאשי לכ-400 אלף - אשר יבשילו בכפוף לעמידה באבני דרך. אבן הדרך הראשונה הייתה היקף ההכנסות המצטברות, והעמידה בה מאפשרת הבשלה של שליש מהאופציות (אבני הדרך הבאות הן הגעה למכירות מצטברות של 4 מיליון דולר ושל 10 מיליון דולר). למרות שגבאי וקאשי זכאים לקבל את האופציות, השניים הודיעו שהחליטו לא לממש את האופציות עד יוני 2019 או עד ההגעה לאבן הדרך השנייה - המוקדם מבין השניים.

מדירקטוריון אלסייט נמסר כי "ההגעה לאבן הדרך מדגישה את המיקוד של הנהלת החברה בהשגת צמיחה מהירה בהכנסות".

ניר גבאי / צילום: עדן גבאי
 ניר גבאי / צילום: עדן גבאי

שיתופי פעולה ישראליים

אלסייט פרסמה ביום שישי גם דיווח ובו תוצאות מקדמיות מהרבעון השני. ההכנסות ברבעון הסתכמו ב-374 אלף דולר (אמריקאי), עלייה של 51% ביחס לרבעון המקביל. בחברה מעריכים שיעקפו השנה את רף ה-3 מיליון דולר בהכנסות. לפי הדיווח, ההזמנה הגדולה ביותר ברבעון הייתה מחברת Maxtech Networks הישראלית.

במקביל הודיעה אלסייט על שיתוף פעולה עם חברה ישראלית אחרת, DiPiO, במסגרתו אלסייט תפיץ מוצרים של DiPiO מתחום טכנולוגיית התקשורת PTT. הסטארט-אפ DiPiO קשור לאלסייט באופן נוסף: מייסדי אלסייט גבאי וקאשי מחזיקים ב-40% מ-DiPiO, אך לדברי אלסייט, הם לא מעורבים בניהול היומיומי של החברה.