לא מוותר: מאיר שמיר ממשיך בניסיונות להחזרת תנובה

מבטח שמיר דיווחה היום לבורסה לניירות ערך כי מעוניינת לרכוש את תנובה, שנרכשה לפני 3 שנים על ידי ברייט פוד הסינית • מברייט פוד נמסר: "מר מאיר שמיר פנה בהקשר זה לפני מספר חודשים לברייט פוד ונענה בשלילה באופן מיידי, והנושא אינו נמצא כלל על סדר יומה של החברה"

מאיר שמיר / צילום: איל יצהר
מאיר שמיר / צילום: איל יצהר

מאיר שמיר ממשיך לנסות להחזיר לידיו את תנובה. היום דיווחה מבטח שמיר לבורסה כי מעוניינת לרכוש את חברת המזון הגדולה בישראל שנרכשה לפני 3 שנים על ידי הענקית הסינית ברייט פוד, אך פרטה כי מאז שתנובה עברה לניהול הסינים, נעשו מספר ניסיונות לרכוש אחזקות בחברה. עוד מפרטת מבטח שמיר ביחס לפניות שנעשו כי "ברייטפוד הגיבה, שאינה מעוניינת למכור, ולמיטב ידיעת החברה זהו המצב גם כיום".

רק לפני כמה חודשים הודיעה תנובה כי ברייט דיירי, תשלובת החלב של ברייט פוד, ממנה את חיים גבריאלי לתפקיד יו"ר תנובה לאחר כהונה של 8 חודשים כדירקטור וכסגן יו"ר תנובה. בתפקידו הבולט הקודם היה גבריאלי מנכ"ל קונצרן אי.די.בי (קודם לקריסתו הפיננסית וגם לאחריה). באמצעות המינוי הזה, קיוו בתנובה כי בעל בית ישראלי, שמכיר את הרגולציה ואת השוק המקומי, ישפר את ההתמודדות שלה עם האתגרים הללו.

מאיר שמיר הינו איש עסקים בעל השליטה והמנכ"ל של חברת ההשקעות מבטח שמיר המשקיעה בתחומי הטכנולוגיה, נדל"ן ותעשייה.

ב-2015 ברייט פוד רכשה את קונצרן תנובה מידיה של קרן אייפקס שבשליטת זהבית כהן, ומידי מאיר שמיר, וכעת היא מחזיקה בכ-76.8% ממניות תנובה, כשהיתרה מוחזקת בידי הקיבוצים והמושבים.

כאמור, היום התייחסה מבטח שמיר לפרסום בנושא, ודיווחה כי היא "מאז השלמת מכירת תנובה בשנת 2015, היא פנתה לברייטפוד מספר פעמים כדי לבדוק את נכונותה למכור את החזקתה בתנובה. ברייטפוד הגיבה, שאינה מעוניינת למכור, ולמיטב ידיעת החברה זהו המצב גם כיום".

מברייט פוד נמסר: ״בהמשך לידיעה אשר פורסמה הבוקר בעיתונות הישראלית ברייטפוד מודיעה כי אין בכוונתה למכור את השליטה בחברת תנובה למר מאיר שמיר או לאחרים. מר מאיר שמיר פנה בהקשר זה לפני מספר חודשים לברייט פוד ונענה בשלילה באופן מיידי, והנושא אינו נמצא כלל על סדר יומה של החברה״.