״למנכ"ל משרד החקלאות אין סמכות בנוגע למחיר החלב הגולמי״

כך קובע המשנה ליועמ"ש • ל״גלובס״ נודע כי ארז קמיניץ תוקף את מנכ״ל משרד החקלאות בסוגיית מחיר החלב וטוען כי אין בסמכותו או בשיקול דעתו למנוע את פרסום מחיר החלב הגולמי שנקבע על ידי וועדת היישום • ביום א' צפוי בג״ץ להשיב לבקשה לצו הביניים שהגישה טרה בנושא

ארז קמיניץ / צילום: איל יצהר
ארז קמיניץ / צילום: איל יצהר

המשנה ליועץ המשפטי לממשלה מחייב את מנכ"ל משרד החקלאות לפרסם את מחיר החלב הגולמי כפי שקבעה וועדת היישום, כך נודע ל"גלובס". במסמך עליו חתום ארז קמיניץ, המשנה ליועמ״ש, הוא דוחה את העמדה שניסח מנכ"ל משרד החקלאות כמענה לבג"ץ שהגישה המחלבה השלישית בגודלה בישראל - טרה, וקובע כי לפי החוק שקובע את תכנון משק החלב, למנכ"ל משרד החקלאות אין סמכות או שיקול דעת בנוגע ל"טיבה של עמדת וועדת היישום בבואו לפרסם את המחיר". כלומר, הוא אינו יכול לקבוע שלא לייקר את מחירי החלב הגולמי.

היועץ המשפטי לממשלה טוען שעל המנכ"ל לחתום על התייקרות מחיר החלב הגולמי כפי שקבעה וועדת היישום - כלומר עליה של 8.23 אגורות.

"שיקולי מדיניות לעניין קריסת משק החלב והימנעות שר האוצר מהעלאת המחיר המפוקח לצרכן, אינם מסוג השיקולים שמנכ"ל המשרד רשאי לשקול בבואו לפרסם את המחיר״ כותב קמיניץ. לדבריו, ״פרסום מחיר המטרה הינו סמכות טכנית, שעניינו יידוע הציבור באשר למחיר החדש אשר נקבע בעמדת ועדת הישום, ואין בצידו שיקול דעת באשר לטיב העמדה״. הוא מסכם בדרישה: ״על כן נבקשך לפרסם את המחיר כנדרש״.

ביום ראשון צפוי בג״ץ להשיב לעתירה שהגישה טרה לפני כשבועיים, בבקשה לקבל צו ביניים שיעצור את עליית מחיר המטרה (מחיר החלב הגולמי), כל עוד מחירם מוצרי החלב המפוקחים לא עולה, וביקשה ליצור איזון בין השניים. מנכ"ל משרד החקלאות סרב בימים האחרונים לחתום על התייקרות מחירי החלב הגולמי בהתאם להמלצת וועדת היישום, וזאת על רקע הסירוב של שר האוצר משה כחלון לחתום על התייקרות מוצרי החלב המפוקחים ב-3.4%, כפי שהמליצה וועדת המחירים. בימים אלה נערכים ניסיונות להגיע למתווה כולל שיסדיר את עתיד משק החלב.

מדוברות משרד המשפטים סרבו להגיב לדברים מחוץ לכותלי בית המשפט.