מונדיאל | פודקאסט

פרק 05: שלומי ברזל

למה מניית יובנטוס הגיבה בירידות בעקבות רכישת רונאלדו, על הציפייה והאכזבה מנבחרת בריטניה, ולמה במדינה מתוקנת צריך לשנות את חוקי ההתאחדות לכדורגל כדי לבחור יו"ר לארגון? • האזינו לשיחה עם שלומי ברזל, דובר התאחדות הכדורגל, בפודקאסט כלכלת הספורט של "גלובס", מדברים על המגרש

מדברים על המגרש, פרק 5
מדברים על המגרש, פרק 5

יממה אחרי העלייה של המדהימה של קרואטיה לגמר המונדיאל, ניסינו ב"מדברים על המגרש" פודקאסט כלכל הספורט של "גלובס" לפצח את ההצלחה הקרואטית. כתב ספורט טל וולק ושלומי ברזל, ראש מערך הדוברות של ההתאחדות לכדורגל, דיברו על המדינה שבחרה לעשות את זה כנגד כל הסיכויים - ללא השקעה כספית משמעותית בספורט, ללא תשתיות מפוארות, ובהרבה מובנים עם הרבה פחות ממה שיש בישראל.

בפרק דיברנו קצת על המגמות החדשות שהביא המונדיאל, העוצמה המרשימה של הצרפתים, וסיימנו כמיטב המסורת בהימורים על המנצחת בגמר (צרפת, צרפת ושוב צרפת). שאגב זה ההימור שלי מהפרקים הראשונים.

מחוץ למונדיאל דיברנו על העברת רונאלדו ב-100 מיליון אירו מריאל מדריד - האם יובנטוס באמת הייתה צריכה את זה, ומדוע היא תתקשה להחזיר את ההשקעה המטורפת.

וכדי להכין את הנחיתה לביצה המקומית, ברזל הסביר איך הוכשר מינויו של שינו זוארץ לתפקיד יו"ר ההתאחדות לכדורגל - בתרגיל עוקף תקנון קלאסי מבית משפטני ההתאחדות לכדורגל הישראלית.

הפרקים הקודמים:

בפרק הראשון דיברנו עם רונן דורפן על המשמעות הכלכלית של המשחקים על איך ייתכן שבזמן שההכנסות של פיפ"א מהמונדיאל הולכות וצומחות הרווח הנקי שנותר מהן הולך וקטן, ומי הם הגורמים שבסופו של יום נהנים מהפקת הענק הזו.

בפרק השני דיברנו עם שלומי ברזל, דובר התאחדות הכדורגל, על למה ישראל לא תעלה למונדיאל בשנים הקרובות. 

בפרק השלישי דיברנו עם השופט הישראלי שעד לא מזמן שפט באירופה על מערכות המצלמות החדשות - האם הן יותר מעצבנות או יותר חשובות לחוויית המשחק. 

בפרק הרביעי דיברנו עם אלון עידן על כך שהמונדיאל הזה מלא בסיפורים יפים, אבל הכדורגל בו ברמה נמוכה מאוד.