עסקת הביטקוין עוקלה? אילן בן-דב: "מדובר בהונאת ביהמ"ש"

עו"ד אופיר נאור הגיש בקשה לצו עיקול על מכירת הקרקע של אילן בן-דב בכפר שמריהו למשה חוגג תמורת 19 מיליון דולר, מתוכם 15% בביטקוין • בן-דב ל"גלובס": "הוא ידע שיש על הנכס עיקול קודם של בנק לאומי, כפי שפורסם ב'גלובס', אך הסתיר זאת מהשופטת" • עו"ד נאור: "הניסיון של בן-דב להשפיע עלינו באמצעות מילים בוטות בעיתון לא יעבוד"

צו עיקול בסכום של עד 100 מיליון שקל, שהוגש נגד איש העסקים אילן בן-דב, מעכב כעת את תשלום המס על מכירת הקרקע שלו בכפר שמריהו למשה חוגג תמורת 19 מיליון דולר (כ-70 מיליון שקל), שעליה דיווחנו ב"גלובס" לפני כ-3 שבועות. בן-דב מסר ל"גלובס" כי הוא עומד להגיש היום (ה') לבית המשפט בקשה להסרת העיקול, שהתקבל לבקשת עו"ד אופיר נאור, שמונה על-ידי בית המשפט לבעל תפקיד בהסדר החוב של סקיילקס - חברה שקרסה ושבה שלט בן-דב בעבר.

הבקשה לצו העיקול על נכסי בן-דב הוגשה על-ידי נאור זמן קצר לאחר הפרסום ב"גלובס" על העסקה בין חוגג לבן-דב, והתקבלה ב-21 ביוני במעמד צד אחד על-ידי השופטת יעל אילני. הצו כולל את זכויותיו של בן-דב בקרקע שנמכרה לחוגג. פרסום הצו מתאפשר רק כעת, לאחר שהוטל עליו צו איסור פרסום על-ידי השופט חאלד כבוב.

חוגג, העומד בראש קרן ההון סיכון סינגולריטים, שמשקיעה בסטארט-אפים בתחום טכנולוגיית הבלוקצ'יין והמטבעות הדיגיטליים, שילם כ-15% מהתמורה על הקרקע של בן-דב באמצעות ביטקוין - סכום במטבעות דיגיטליים שהיה שווה אז כ-2.8 מיליון דולר. מדובר בקרקע בשטח של 5 דונמים שנמצאת במתחם בית הספר האמריקאי ביישוב היוקרתי.

התשלום לבן-דב הועבר במלואו

בשיחה עם "גלובס" היום אישר בן-דב כי עסקה על הקרקע הושלמה, התשלום הועבר לו במלואו, וכעת העיקול מעכב את תשלום המס על העסקה. "המהלך של עו"ד נאור נועד רק כדי להשיג לו פרסום", אמר בן-דב. "מדובר בהונאה של מערכת המשפט. נאור ידע שיש על הנכס עיקול קודם של בנק לאומי, כפי שפורסם ב'גלובס', אבל הוא הסתיר זאת מהשופטת. הוא הטעה את בית המשפט בכך שטען לאפשרות להברחת נכסים. הוא גם לא ציין בבקשה לצו העיקול שחברת הביטוח הנתבעת, כלל ביטוח, מחזיקה בפוליסת ביטוח של 140 מיליון שקל. אני משוכנע שבית המשפט יקבל את הבקשה שלי להסרת צו העיקול ברגע שאגיש לו אותה. בהמשך, אני גם מתכוון להגיש נגד נאור תביעת-נגד".

ביוני 2017 הגיש המנהל המיוחד שמונה לסקיילקס, עו"ד נאור, תביעה נגזרת, בשם החברה, בסך 250 מיליון שקל, נגד בעל השליטה לשעבר בן-דב ונגד שורת נושאי משרה בה, בטענה כיע הם התרשלו באישור חלוקות דיבידנד אסורות בחברה בשנים 2010-2011. סקיילקס החזיקה באותה תקופה בשליטה בחברת הסלולר פרטנר וכן ביבוא והפצה של מכשירי הסלולר של סמסונג בישראל.

בשיחה עם "גלובס" היום הוסיף בן-דב כי "סקיילקס חילקה דיבידנד של 15% מהרווח שלה ב-2010, שהייתה שנת שיא בשוק הסלולר. כל סדרות האג"ח שהגישו תביעה, הונפקו אחרי אפריל 2011, והן אג"ח לא מובטחות. כשהן הונפקו, הדיבידנד כבר היה בתוך ספרי החברה. מדובר בתביעה מופרכת". 

עו"ד אופיר נאור מסר בתגובה: "הניסיון של אילן בן-דב להשפיע עלינו באמצעות מילים בוטות בעיתון לא יעבוד. אני פועל במינוי בית המשפט לטובת הנושים שספגו תספורת של מאות מיליוני שקלים. העיקולים נרשמו בהתאם להחלטות שיפוטיות שאישרו את העיקולים, ורק לפני כמה ימים נדחתה בקשה של אילן בן-דב לבטל את העיקול בטענות ריקות. אני את ההליך אנהל בבית המשפט ולא בעיתון".