מחיר למשתכן: נסגר בהצלחה מכרז בנתניה לבניית 262 יח"ד

זאת לאחר שמספר הדירות למכירה בשוק החופשי הוגדל • מדריך משכנתא

פרוייקט מחיר למשתכן / צילום: איל יצהר
פרוייקט מחיר למשתכן / צילום: איל יצהר

מכרז מחיר למשתכן בנתניה, במתחם אגם 3, נסגר בהצלחה. מדובר במכרז שכלל מגרש אחד לבניית 262 יחידות דיור בסך-הכול. מיקום המגרש הוא בשכונה חדשה הממוקמת מערבית לכביש החוף ומזרחית לשדרות בן-צבי בחלקה הדרום מזרחי של העיר.

במכרז זכתה חברת גיא ודורון לוי הנדסה בנייה והשקעות. על-פי תנאי המכרז תוכל החברה הזוכה לבנות 183 דירות מוזלות לזכאי מחיר למשתכן לצד 79 דירות למכירה בשוק החופשי.

נציין כי תנאי המכרז שונו לפני כחודש, כאשר שיעור הדירות המוזלות לעומת הדירות למכירה בשוק החופשי השתנה. כך, לפני התיקון כלל המכרז 210 דירות מוזלות ו-52 דירות למכירה בשוק החופשי. במקביל, גם עלות הקרקע לזוכה במכרז השתנתה, כאשר במקור עמד סכום זה על כ-64.73 מיליון שקל (לא כולל מע"מ), ולאחר העדכון עמדה התמורה המופחתת לקרקע על כ-51.81 מיליון שקל (לא כולל מע"מ). נציין כי ככל הנראה מדובר בשינוי שמטרתו תיקון הכדאיות הכלכלית ליזמים לאחר מספר מקרים בהם מכרזים נותרו ללא רוכש, גם באזור הביקוש.

על-פי ההצעה הזוכה במכרז, מחיר דירה מוזלת בשטח 95 מ"ר צפוי לעמוד על החל מכ-1.05 מיליון שקל, מחיר דירת 120 מ"ר - על החל מכ-1.33 מיליון שקל, ומחיר דירת 145 מ"ר - על החל מכ-1.61 מיליון שקל. נזכיר כי מחיר זה כולל את מרכיב המע"מ ושטח המרפסת, החניה והמחסן. עוד נציין כי מדובר באומדן בלבד על סמך ההצעה שהגיש הזוכה במכרז ועוד טרם נעשה תכנון מפורט על המגרש לצורך קבלת היתר בנייה.

על-פי מעקב "גלובס", אחר היקף יחידות הדיור בהן זכו קבלנים ויזמים במכרזים מאז יצאה לדרך תוכנית מחיר למשתכן החדשה מדובר נכון להיום בכ-54.7 אלף יחידות דיור מוזלות. נתון זה אינו כולל את תוספת השבס (הקלה בסמכות ועדה מקומית שיכולה להגדיל את מספר הדירות בפרויקט) בכל מכרז, משום שאין כל וודאות שתוספת זו תתקבל מחד, ומנגד חלק ניכר מהדירות הללו אינן דירות מוזלות.