רילוקיישן בטבע: ג'ון נייסון מונה למנהל החטיבה הכימית

כחלק מהמינוי, נייסון יבצע רילוקיישן ויעתיק את מקום מושבו לישראל, זאת בניגוד לקודמו בתפקיד

ג'ון נייסון '/ צילום: תמונה פרטית
ג'ון נייסון '/ צילום: תמונה פרטית

מינוי חדש בחברת התרופות טבע: ג'ון נייסון (Nason) מונה לתפקיד מנהל החטיבה הכימית (TAPI) של החברה, חטיבה המתמחה בייצור חומרים פעילים לתעשיית התרופות. כחלק מהמינוי, נייסון יבצע רילוקיישן ויעתיק את מקום מושבו לישראל; זאת בניגוד לקודמו בתפקיד, ר. אנאנת', שלא ניהל את החטיבה מישראל, כמו גם מרבית הכפופים לו שפעלו מחוץ לישראל. אנאנת' עוזב אחרי כ-3.5 שנים בתפקיד.

מעברו של נייסון לישראל הוא מעבר נוסף של בכיר בטבע לישראל, אחרי המנכ"ל קאר שולץ, מנהל הכספים מייק מקללן ומנהל החטיבה המסחרית בשווקים הבינלאומיים, ג'אנפרנקו נאזי. כמנהל חטיבת TAPI, נייסון הוא אינו חבר ההנהלה הבכירה ביותר של טבע, והוא מדווח לד"ר קרלו דה נוטריסטפאני, מנהל התפעול הגלובלי של טבע.

נזכיר כי טבע עוברת בחודשים האחרונים תהליך התייעלות אגרסיבי במטרה לחסוך עלויות של 3 מיליארד דולר בשנה. תהליך ההתייעלות שאותו הציג המנכ"ל קאר שולץ בדצמבר 2017 הגיע בעקבות הקשיים הפיננסיים שנבעו החוב העצום של טבע, שרובו נלקח במטרה לממן את רכישת אקטביס ב-2016.

כחלק מתהליך ההתייעלות, טבע מפטרת כ-14 אלף עובדים ברחבי העולם, מתוכם כ-1,700 בישראל. הפיטורים בישראל, כמו גם התוכנית לסגירה או איחוד של אתרים של טבע בארץ, העלו חששות בנוגע למחויבותה של טבע בישראל. שולץ הדגיש עם פרסום תוכנית ההתייעלות כי טבע תישאר חברה ישראלית, והתחייב כך גם בשיחה עם ראש הממשלה בנימין נתניהו. ביום פרסום התוכנית אמר שולץ ל"גלובס" כי בשיחה עם נתניהו "הסכמנו על חשיבות שמירת המטה בפתח-תקווה ועל החשיבות שיש לשורשים של טבע בישראל. כשקיבלתי את תפקיד המנכ"ל, היה לי חשוב לעבור לישראל".

נייסון מקודם לתפקיד מתוך טבע. הוא הצטרף לחברה בתחילת 2015 וכיהן כסגן נשיא בתחום התפעול הגלובלי של טבע, וממקום מושבו בהולנד היה אחראי על מספר אתרים של החברה באירופה. נייסון נחשב בחברה למנהל שמביא תוצאות, שהצליח לבנות צוות ניהולי חזק על-ידי פיתוח עובדים קיימים ומשיכת עובדים חדשים.

לפני טבע, כיהן נייסון בתפקידים בחברת התרופות Bristol-Myers Squibb, כולל בחטיבת חומרי הגלם הפעילים. קודם לכן עבד בחברת נוברטיס. למייסון יש תואר ראשון בכימיה מאוניברסיטת קורק באירלנד, ו-MBA מאוניברסיטת לימריק באירלנד.

התקדמות התוכנית של טבע וההפחתה ההדרגתית של החוב מתקבלים באופן חיובי בשוק ההון ומניית טבע עלתה ב-113% מאז השפל אליו צנחה בנובמבר האחרון. שווי השוק של החברה בבורסות ניו-יורק ותל-אביב הוא 24.2 מיליארד דולר.