הסנטימנט השלילי בשוק הקריפטו לא עוצר את משה חוגג

שניים מהסטארט-אפים בתחום, שהקרן של חוגג משקיעה בהם, הכריזו השבוע על תוכניות שאפתניות למדי: סמארטפון הבלוקצ'יין Finney של סירין לאבס, שצפוי לצאת לשוק בנובמבר, והקמת זירת מסחר קריפטו של invest.com באירופה

משה חוגג / צילום: רויטרס
משה חוגג / צילום: רויטרס

הסנטימנט השלילי ובריחת המשקיעים משוק המטבעות הדיגיטליים בחצי השנה האחרונה לא מרתיעים את יזם ההייטק משה חוגג, שעומד בראש קרן ההון סיכון סינגולריטים. שניים מהסטארט-אפים בתחום, שהקרן של חוגג משקיעה בהם, הכריזו השבוע על תוכניות שאפתניות למדי.

הסטארט-אפ סירין לאבס חשף השבוע את העיצוב והמפרט המלא של המוצר שהוא מפתח - סמארטפון הבלוקצ'יין Finney, המצויד בשני מסכים. המכשיר, שהחברה מתכננת להתחיל למכור בנובמבר במחיר של 1,000 דולר ליחידה, כולל "מסך מאובטח" בעל חומרה ייעודית. לטובת קידום המותג שכרה סירין לאבס את שירותיו של ליאו מסי הארגנטינאי, כוכב מועדון הכדורגל ברצלונה.

צביקה לנדאו, מנכ"ל משותף בסירין לאבס, מסר: "אנחנו עובדים מסביב לשעון כדי לספק למשתמשים שלנו מוצר הכולל שכבות הגנה מפני תקיפות ברשת, תקיפות Host ופישינג. מדובר בשילוב מיוחד מאוד של הגנה, תוכנה ועיצוב של הסמארטפון, שמאפשרים לשלב הכל לסביבה מוגנת להעברת מטבעות קריפטו".

הסמאטרפון יריץ את מערכת ההפעלה SIRIN OS המבוססת על אנדרואיד וכוללת ארבעה פיצ'רים עיקריים: הגנת סייבר מקיפה; ארנק דיגיטלי "קר" מאובטח למטבעות קריפטו; חנות אפליקציות מבוזרת; ושירות המרת מטבעות ואסימוני קריפטו. חברת פוקסקון הסינית מייצרת עבור סירין לאבס את הסמארטפון.

סירין לאבס עלתה לכותרות בדצמבר 2017, אחרי שביצעה גיוס של כ-158 מיליון דולר בהנפקת המטבע הדיגיטלי שלה (סימול: SRN). מתחילת 2018 מחיר המטבע צנח ב-81%, והוא נסחר כיום בסביבות 16 סנט, על פי נתוני אתר CoinMarketCap. המחיר הנוכחי משקף למטבע הדיגיטלי של סירין לאבס שווי שוק של 37 מיליון דולר.

סטארט-אפ אחר של משה חוגג, invest.com, הכריז השבוע על הקמת פלטפורמה חדשה למסחר במטבעות דיגיטליים. הפלטפורמה תוקם בשיתוף עם בורסת הקריפטו האמריקאית ביטרקס (Bittrex), ולדברי החברה, תיועד בתחילה ללקוחות באיחוד האירופי.

invest.com עלתה לכותרות בסוף 2014, כשסינגולריטים של חוגג רכשה את דומיין האתר תמורת 5 מיליון דולר. במאי 2016 הכריזה invest.com על גיוס של 20 מיליון דולר לצורך פעילותה כפלטפורמה למסחר בנגזרים פיננסיים, ניהול תיקי השקעות, מסחר אלגו (algo-trading) ומסחר במניות ב-31 מדינות באירופה. ואולם, בסוף אפריל 2018 הופסק המסחר בני"ע על ידי invest.com, לדבריה, על רקע הגברת הרגולציה על שוק המט"ח הקמעונאי ועל המסחר בחוזי הפרשים (CFD). החברה הודיעה אז כי "מדובר בשינוי אסטרטגי של פעילותה, שתתמקד בהזדמנויות בעולמות הבלוקצ'יין". 

חוגג, שנחשב לאחד ממחזיקי הביטקוין הגדולים בישראל, רכש בחודש שעבר קרקע בכפר שמריהו מאיש העסקים אילן בן דב ושילם בתמורה 19 מיליון דולר, מתוכם 15% בביטקוין. כפי שדיווחנו ב״גלובס״ ביום חמישי, בעקבות העסקה הוטל על נכסיו של בן דב צו עיקול בסכום של עד 100 מיליון שקל. בן דב מסר ל״גלובס״ כי יבקש מבית המשפט להסיר את העיקול, שלטענתו התקבל בעקבות ״הונאה של מערכת המשפט״ .

הביטקוין נסחר כיום סביב מחיר של 6,280 דולר, אחרי ירידה של כ-5% בשבוע האחרון. מחירו הנוכחי של הביטקוין נמוך ביותר מ-50% מאשר בתחילת השנה, ומשקף שווי שוק של כ-107 מיליארד דולר, לפי נתוני coinmarketcap.