נעילה ירוקה בוול סטריט; אמזון ופייסבוק בשיא כל הזמנים

קומקאסט הגישה הצעה לרכישת חברת שירותי הלווין סקיי ב-34 מיליארד דולר • קרן סטארבורד ירדה להחזקה של מתחת ל-10% במלאנוקס, שנפלה ב-2% במסחר • מדד הטק הגיע לשיא כל הזמנים • הדאו התרומם בכ-200 נק'

בורסת ניו-יורק / צילום:  אנדרו קלי, רויטרס
בורסת ניו-יורק / צילום: אנדרו קלי, רויטרס

יום המסחר בבורסות ארה"ב הגיע לשיאים היום (ה'). המסחר באירופה ננעל בעליות, והמסחר באסיה ננעל במגמה ירוקה. אתמול נסגר המסחר בוול סטריט בירידות, ומדד הדאו ג'ונס אף נפל במעל ל-200 נקודות. היום, לעומת זאת, הדאו התרומם בכ-200 נק', והנאסד"ק התרומם בלמעלה מ-1%, מובל על ידי מדד הטק שהגיע לשיא כל הזמנים, בראשן אמזון ופייסבוק.  

 

כאמור, מדד הטק הזניק היום את הנאסד"ק לשיא כל הזמנים, כשהמניות הכבדות כמו אמזון, פייסבוק ומיקרוסופט מגיעות לשיאים בעצמן, ממש לקראת תחילת עונת פרסום הדוחות. 

השוקים מתאוששים לאחר העצבנות ששררה ברחבי העולם לאור הודעת טראמפ על הטלת מכסים נוספים בסך 200 מיליארד דולר על מוצרים מיובאים מסין.

חברת ההשקעות Canaccord Genuity העלתה את מחיר המטרה למניית אמזון  ל-2,000 דולר למניה, מה שתרם לזינוק במנייה ביחד עם שאר מניות הטק, ובראשן פייסבוק  ומיקרוסופט . נטפליקס , לעומת זאת, רושמת ירידות.

ביום ג' פורסמה רשימה מקוצרת של 10% מסוגי המכסים בשווי 200 מיליארד דולר נוספים שיוטלו על סין. בכך ממלא טראמפ את איומיו מהשבועות האחרונים להסלים את מלחמת הסחר עם סין. "200 מיליארד הדולר האלה שווי ערך למכסים שהם הטילו עלינו", נשמע אומר בכיר בממשל. הטלת המכסים לא תיכנס לתוקף באופן מיידי, כי אם תושהה לתקופה של חודשיים ותיכנס לתוקף בסביבות ה-22 לאוגוסט.

טראמפ לא הסתפק בכך, ואתמול הוסיף ציוץ למדורה לאחר שהכין בקפידה את הקרקע במהלך השבועות האחרונים לעימות חזיתי עם אירופה, ובמיוחד עם גרמניה, סביב דרישתו כי הכלכלה הגדולה באירופה תוציא יותר על ביטחון. "גרמניה שבויה לחלוטין בידי רוסיה", קבל טראמפ בסיום ארוחת בוקר עם מזכ"ל נאט"ו, הנורווגי יינס סטולנטברג, "הם יקבלו בין 60 ל-70 אחוז מהאנרגיה שלהם מרוסיה, ומערכת צינורות חדשה להובלת גז, אומרים לי שזה הולם אבל אני חושב שלא".

מאוחר יותר נפגש עם אנגלה מרקל, ולמרות הדברים החריפים שאמר בבוקר הפגין לבביות עם הקאנצלרית. "יש לנו מערכת יחסים נפלאה, פשוט מצוינת", אמר טראמפ כשהוא יושב ליד הקאנצלרית, "דיברנו על דברים שונים, ביניהם הסחר בין המדינות". במקביל, אימצו הערב מנהיגי 29 המדינות החברות בארגון - כולל ארה"ב - הודעה משותפת המביעה מחדש את מחויבותן לברית הצבאית הצפון-אטלנטית. ההודעה גם מביעה את "המחויבות העמוקה" של המדינות להגדיל את הוצאות הביטחון שלהן לכ-2% מהתמ"ג עד שנת 2024, כפי שהתחייבו בפסגה קודמת שהתקיימה בוויילס ב-2014. עם זאת, שעתיים לאחר מכן, תקף הנשיא בשנית את נאט"ו. "מה היתרון בנאט"ו אם גרמניה משלמת לרוסיה מיליארדי דולרים לגז ולאנרגיה?", כתב טראמפ, "ארה"ב משלמת על ההגנה של אירופה, ואז מפסידה מיליארדים בסחר. (האירופאים) חייבים לשלם 2% מהתמ"ג מיד, לא עד 2025".

בגזרת המאקרו, התפרסם היום מדד המחירים לצרכן, שעלה ב-0.1%. הצפי היה לעלייה של 0.2%, בדומה לחודש שעבר. 

חברת קומקאסט  הגישה הצעה חדשה לרכישת חברת שירותי הלוויין הבריטית סקיי - 34 מיליארד דולר. קומקאסט העלתה את הצעתה לאחר שחברת פוקס המאה ה-21  הציעה אתמול לרכוש את סקיי לפי שווי של 32.5 מיליארד דולר.

חברת התעופה דלתא  עקפה היום את ציפיות השוק לרבעון השני של השנה. הרווח המותאם למניית החברה עמד על 1.77 דולר לעומת ציפיות השוק לרווח מותאם של 1.72 דולר. הכנסות החברות צמחו ב-10% ל-11.78 מיליארד דולר, בעוד ציפיות השוק היו להכנסות של 11.72 מיליארד דולר. הרווח הנקי של החברה נפל ב-13% ועמד על 1.03 מיליארד דולר. 

קרן סטארבורד, בעלת מניות במלאנוקס , מכרה לאחרונה חלק מההחזקות שלה בחברת הטכנולוגיה וירדה להחזקה של מתחת ל-10% בחברה. הקרן, הידועה כקרן אקטיביסטית, מכרה השבוע במהלך שלושה ימי מניות מלאנוקס בהיקף כולל של 67.2 מיליון דולר, במחיר ממוצע של כ-85.2 דולר למניה, זאת כ-8 חודשים אחרי שנכנסה לראשונה להשקעה בחברה כשרכשה מניות במחירים של 44-51 דולר.

אסיפת בעלי המניות של אורבוטק  אישרה היום ברוב גדול את מכירת החברה ל-KLA-Tencor, בעסקה של למעלה מ-3 מיליארד דולר. במקביל, החברה שמה מאחוריה הליך משפטי ממושך שנערך בשנים האחרונות בקוריאה. בית המשפט העליון בסיאול דחה ערעור בתביעה שהוגשה נגד אורבוטק וזיכה את החברה באופן מוחלט בתביעת שימוש בקניין רוחני.