ועדת איתור | בלעדי

היועמ"ש למכון התקנים: היערכו לבחירת מנכ"ל חדש

זאת במקומו של מ"מ המנכ"ל אילן כרמית, לאור חקירת המשטרה נגד כרמית בחשד למתן עדות שקר במשפט על תקפות הבדיקות של מצלמות המהירות • מכון התקנים: כאשר היו"ר והוועד הפועל יקבלו את הפנייה - נתייחס

משרד המשפטים העביר היום (ה') למכון התקנים הנחיה, לפיה יש להיערך להקמת ועדת איתור חדשה למינוי מנכ"ל למכון, במקומו של ממלא-מקום המנכ"ל אילן כרמית, וזאת לאור חקירת המשטרה נגד כרמית בחשד למתן עדות שקר במשפט המתנהל על תקפות הבדיקות של מצלמות המהירות.

במהלך המשפט, בחקירתו על-ידי פרקליט הנהגים המערערים, עו"ד תומר גונן, סיפר כרמית על בדיקות שנערכו בהולנד בהן הוא עצמו נוכח, אולם הסתבר כי כלל לא נערכו בדיקות כאלה. לאור הפרשה הנחתה הפרקליטות את המשטרה לא לשלוח דוחות המבוססים על המצלמות הללו, עד לסיום הבדיקה.

לפני שבועות אחדים נחקר כרמית באזהרה בחשד למתן עדות שקר, אולם עד כה לא ידוע על המלצת משטרה או על החלטה להעמידו לדין.

כרמית נבחר לתפקיד מנכ"ל מכון התקנים לפני כחצי שנה, אולם המינוי טעון אישור של הוועדה לבחינת מינויים בכירים בראשות השופטת בדימוס בלהה גילאור.

בעקבות התייעצויות במשרדי היועץ המשפטי לממשלה והפרקליטות, נשלחה היום (ה') הנחיה למחלקה המשפטית של מכון התקנים להיערך לחיפוש מנכ"ל אחר למכון ולשקול את העברת כרמית מתפקידו. העתק ההנחיה הועבר גם למשרד הכלכלה, האחראי מיניסטריאלית על מכון התקנים.

ממכון התקנים נמסר כי "יו"ר מכון התקנים אורי דורי והוועד הפועל של המכון טרם קיבלו את הפנייה. לכשתגיע, נתייחס אליה".