הפריצה לזירת הקריפטו בנקור השביתה פעילותה ל-3 ימים

אתמול הודיעה חברת הסטארט-אפ בנקור, המנוהלת בישראל, על חזרה הדרגתית לפעילות • טרם נמסר דיווח מפורט בנוגע לאירוע הפריצה שנחקר כעת על ידי המשטרה

שלושה ימים אחרי שפעילותה הושבתה בעקבות פריצה וגניבה של אסימוני קריפטו בשווי 23.5 מיליון דולר, זירת מסחר הקריפטו Bancor הודיעה אמש (יום ד') על חזרה הדרגתית לפעילות. חברת הסטארט-אפ בנקור, המנוהלת בישראל, עדיין לא פרסמה דיווח מפורט בנוגע לאירוע הפריצה, שעליו דיווחנו בהרחבה השבוע ב"גלובס". מהחברה נמסר הבוקר ל"גלובס" כי היא תפרסם תגובה נוספת לאירוע בהמשך היום, ובינתיים היא לא יכולה למסור פרטים, מכיוון שהאירוע נחקר על ידי המשטרה.

אתמול בלילה "צייצה" בנקור בחשבון הטוויטר שלה: "אנו שמחים להודיע שרשת בנקור חזרה לפעילות מקוונת. אנו נוסיף בהדרגה אסימוני קריפטו בחזרה לרשת, כשנתחיל עם אפשרות להמרה בין אסימוני בנקור (BNT) לאסימוני את'ריום (ETH)".

 

אסימוני הקריפטו BNT הונפקו על ידי בנקור ביוני 2017 באחד מגיוסי ה-ICO (הנפקה ראשונית של מטבעות דיגיטליים) הגדולים בשוק הקריפטו בשנה שעברה, בהיקף של 153 מיליון דולר. אסימוני בנקור נסחרים היום לפי שער של כ-2 דולרים, המשקף להם שווי שוק של כ-104 מיליון דולר, לפי נתוני אתר CoinMarketCap. מחיר ה-BNT צנח בשבוע האחרון ב-35% והשלים ירידה של 61% מתחילת השנה.

"בלתי אפשרי להקפיא אסימון שנגנב"

כפי שפורסם השבוע ב"גלובס", ביום ראשון בלילה נפרץ ארנק דיגיטלי שבנקור השתמשה בו כדי לבצע עדכון במערכת שלה. לדברי בנקור, בפריצה נגנבו כ-25 אלף אסימוני את'ריום, ששוויים 12.5 מיליון דולר, 3.2 מיליון אסימוני בנקור (BNT) בשווי כ-10 מיליון דולר, ועוד כ-229 מיליון אסימוני Pundi X (סימול: NPXS) בשווי כמיליון דולר. בנקור מסרה ל"גלובס" כי "אף אחד מארנקי המשתמשים של בנקור לא נפרץ ולא נגנב כסף מאף משתמש". לדברי בנקור, ״ברגע שהגניבה זוהתה, הצלחנו להקפיא את אסימוני BNT הגנובים, וכך הגבלנו את הנזק. היכולת להקפיא אסימונים מובנית בפרוטוקול התוכנה של בנקור ונועדה לשמש במצבי חירום כדי לשקם את המערכת מפרצת אבטחה". עם זאת, החברה הוסיפה כי "זה בלתי אפשרי להקפיא אסימוני את׳ריום או כל אסימון קריפטו אחר שנגנב".

בנקור נוסדה ב-2016 על ידי ארבעה יזמי הייטק ישראלים: גיא בן־ארצי, מנכ"ל החברה, אחותו גליה בן-ארצי, מנהלת הפיתוח העסקי, אייל הרצוג, מנהל המוצר, ויהודה לוי, מנהל הפיתוח הטכנולוגי בחברה. בנקור פיתחה פלטפורמה להמרת מטבעות קריפטו, שמאפשרת לבעליהם לסחור בהם או להמירם במהירות וללא צורך בגורם נוסף. לדברי החברה, היא יצרה רשת של נזילות למטבעות דיגיטליים. החברה פועלת כיום ממשרדים בקומה ה-21 של מגדל אמות אטריום, שנמצא ליד בורסת היהלומים ברמת גן, ומעסיקה כ-50 עובדים.