נעילה חיובית בתל-אביב; טוגדר ביטלה הנפקה לציבור

נקסטקום עלתה לאחר הדיווח על חתימת הסכם מסגרת עם משרד הביטחון • פורסייט דיווחה על מכירה נוספת של אבטיפוס למערכות שהיא מפתחת

הבורסה לניירות ערך בתל-אביב / צילום: איל יצהר
הבורסה לניירות ערך בתל-אביב / צילום: איל יצהר

המסחר בבורסה בת"א נסגר היום (ה'), יומו האחרון של שבוע המסחר, בעליות על רקע הסגירה השלילית אתמול והנעילה האדומה בבורסות וול סטריט. המסחר בבורסות אסיה ננעל במגמה חיובית.

 

מוקדם יותר השבוע פורסמה רשימה מקוצרת של 10% מסוגי המכסים בשווי 200 מיליארד דולר נוספים שיוטלו על סין, ובכך מסלימה שוב מלחמת הסחר - ארה"ב עם סין. "200 מיליארד הדולר האלו שווי ערך למכסים שהם הטילו עלינו", נשמע אומר בכיר בממשל האמריקני. הטלת המכסים לא תיכנס לתוקף באופן מיידי, כי אם תושהה לתקופה של חודשיים ואמורה להיכנס לתוקף בסביבות ה-22 לאוגוסט.

הוועדה המוניטרית של בנק ישראל הודיעה בתחילת השבוע על הותרת את הריבית ללא שינוי, ברמה של 0.1%. על-פי התחזית המעודכנת של חטיבת המחקר בבנק לרבעון השני של 2018, צפויה הריבית לעלות ל-0.25% עד סוף השנה. ההחלטה על העלאת הריבית עשויה להתקבל באחד מ-3 המועדים הקבועים לכינוס הוועדה המוניטרית שנותרו עד סוף השנה: ב-29 באוגוסט, ב-8 לאוקטובר או ב-26 לנובמבר, כשההערכה היא שהבנק יעדיף להמתין למועד האחרון, כלומר לנובמבר.

קבוצת הביטוח מגדל  וחברות הנדל"ן תדהר ואקרו נדל"ן (שבה נכנסה באחרונה לשותפות קבוצת הפניקס ) מנהלות מגעים לרכישת נתח משמעותי מקרקע במרכז תל-אביב, ברחוב הרכבת סמוך לרחוב הצפירה, לצורך הקמת פרויקט של מגדל משרדים ומגורים. גורם המעורה במגעים אמר ל"גלובס" כי ככל הידוע, מדובר במגעים שנמשכים כבר כמה חודשים, שבמהלכם גם קבוצת עזריאלי התעניינה בקרקע, בשווי מוערך של 215 מיליון שקל [להרחבה].

איש העסקים מוטי בן משה השלים שלשום צעד חשוב לקראת השתלטותו על חברת אפריקה ישראל , לאחר שסיכם עם רשות המסים את ניסוחו המפורט של הסכם השומות של החברה. כעת חוזר הכדור לידיהם של מחזיקי איגרות החוב של אפריקה ישראל, שיידרשו להצביע פעם נוספת על הסדר החוב של החברה עם בן משה.

לאחר סיכום נוסחו המפורט של הסכם שומות עם רשות המסים, העבירו נציגי החברות שבשליטת בן משה (אקסטרה ואלון רבוע כחול) לנאמני שלוש סדרות האג"ח (כ"ו-כ"ח), עדכון מוצע מטעמן לתיקון המוצע ל הסדר החוב . לעדכון המוצע צירף בן משה את נוסחו של הסכם השומות, כראיה להשלמת ההליך מול רשות המסים [לידיעה המלאה]. 

בעלי השליטה החדשים בחברת תפן  - חברת אלויט פארמה ואורי וייס - הודיעו כי יעמידו קו אשראי בהיקף עד 6 מיליון שקל לקידום הקמת פעילות הקנאביס שאמורה להתמזג לתוך החברה. ההלוואה היא חלק מן העסקה המשולבת שמבצעת תפן למכור את פעילות הייעוץ השלה ולהפוך לחברה העוסקת בקנאביס בלבד.

שר האוצר משה כחלון פנה ליו"ר וועדת הכספים של הכנסת, ח"כ משה גפני, בבקשה לקבל את אישור הוועדה למכירת יתרת מניות המדינה בבנק לאומי . המדינה מחזיקה עדיין 5.83% ממניות בנק לאומי ומעוניינת למכור אותן בשנה הקרובה במכירה אחת או יותר. כחלון מבהיר כי המכירה לא תשנה את מבנה השליטה של הבנק.

בעלי השליטה בקרדן אן.וי.  דיווחו על מכירה כוללת של כ-4.3% ממניות קרדן אן.וי תמורת כ-3 מיליון שקל. בידי השלושה נותרו עדיין 33.2% ממניות החברה בשווי של כ-20 מיליון שקל. בדיקת נתוני המכירות בחודש האחרון מגלה כי רכטר, שהחל את התהליך, כבר מכר 1.94% ממניות קרדן אן.וי ב-1.4 מיליון שקל. שנור מצדו החל במכירה לאחריו, אבל הספיק למכור כמות גדולה יותר של 2.08% ממניות החברה ב-1.4 מיליון שקל, ואילו גרינפלד החל בכך רק בשבוע האחרון עם מכירה של 0.3% מהחברה תמורת 184 אלף שקל. בהשפעת מכירות אלו, איבדה קרדן אן.וי כ-22% מערכה בחודש האחרון והיא נסחרת לפי שווי של כ-60 מיליון שקל.

נקסטקום  עלתה לאחר הדיווח על חתימת הסכם מסגרת עם משרד הביטחון לשיפוץ ותחזוקה של בסיסי צה"ל [לקריאה נוספת].

חברת הקנאביס טוגדר  הודיעה היום (ה') על כוונתה לבטל את ההנפקה שלה לציבור. החברה תכננה לגייס 11.8 מיליון שקל לפי מחיר השוק ביום ההודעה על ההנפקה אך מחיר אפקטיבי נמוך בכ-40% אם לוקחים בחשבון את האופציה הכלולה בחבילה. ההודעה על ההנפקה הובילה לירידה במחיר המניה כמעט עד המחיר האפקטיבי. בעקבות זאת החליטה החברה לבטל את ההנפקה ובמקום זאת יעמידו בעלי השליטה לחברה 6 מיליון שקל למימון פעילותה של החברה בתקופה הקרובה [בהרחבה].

כזכור, בסוף השנה שעברה קיבלה חברת התרופות מיילן אישור לשווק את הגרסה הגנרית שפיתחה לתרופה המקורית של טבע , קופקסון. בחודשים שחלפו מאז, מיילן לא הצליחה לנגוס בנתח משמעותי משוק הקופקסון לטרשת נפוצה, וכעת היא משנה אסטרטגיה, ומפחיתה בחדות את מחיר התרופה. לפי סקירה שערך ד"ר רוני גל, אנליסט ב-Berstein, מיילן חתכה את המחיר הקטלוגי לקופקסון הגנרי שלה ב-62% - מ-5,000 דולר בחודש ל-1,900 דולר. הקופקסון המקורי של טבע נמכר ב-5,800 דולר.

חברת פז  פרסמה אתמול מצגת בה התייחסה לתקן הימי החדש לדלקים לספנות שיפחית את רמת הגופרית המותרת בדלקים, עם צפי לשיפור המרווח שלה בעקבות כך. פורסייט  דיווחה על מכירה נוספת של אבטיפוס למערכות שהיא מפתחת. 

בקרב המניות הקטנות בלטה די פארם  לאחר שהחברה דיווחה הבוקר כי חברת UNV medicine הצפויה להתמזג איתה, חתמה על מזכר הבנות עם חברה הולנדית העוסקת במחקר ופיתוח וביעוץ בתחום הגנטיקה של צמח הקנאביס, לפיו החברות יבחנו שיתוף פעולה הכולל אספקת זנים שונים של קנאביס רפואי, ויפעלו לגיבוש תנאים מסחריים מפורטים של הסכם לפיו החברה ההולנדית תרכוש מהחברה בכל שנה לפחות 20 טון קנאביס רפואי במחיר של 4 דולר לגרם ובהיקף פוטנציאלי של כ-250 מיליון שקל בשנה.