ראש עיריית קריית מוצקין מימן ראיון מתקציב העירייה

שופט העליון חנן מלצר קבע כי מדובר בתעמולה ודרש מחיים צורי להחזיר את הסכום, שעמד על 5,500 שקל, בתוך 30 יום

חיים צורי / צילום: ראובן קפוצ'ינסקי
חיים צורי / צילום: ראובן קפוצ'ינסקי

"מה שאני עושה זו שליחות, לא עבודה", "אני מכיר כל פינה וכל שביל בעיר, כל סמטה וכל כביש. העיר הזו היא חלק ממני כמו שאני חלק ממנה" - כך פיאר את עצמו ראש עיריית קריית מוצקין, חיים צורי, בראיון לעיתון המקומי "הד הקריות". אולם כעת מתברר כי עבור פרסום הראיון הזה שילמה עיריית קריית מוצקין סך של 5,500 שקל בתוספת מע"מ מתוך כספי משלמי המסים, מתקציב העירייה. צורי תואר בראיון המיוחד גם כמי שעושה "מעשי קוסמות או גאונות" בעיר.

בדצמבר 2017 הפיק "הד הקריות" גיליון מיוחד לסיכום שנת פעילות של ראשי רשויות באזור הקריות תחת הכותרת "תג הזהב". ומה פלא שהראיון עם צורי שפע מחמאות? מי שניסח את השאלות והתשובות הייתה מחלקת הדוברות של העירייה. 

הראיון בהד קריות עם חיים צורי
 הראיון בהד קריות עם חיים צורי

צבי אבישר, המתכוון להתמודד נגד צורי בבחירות באוקטובר, פנה לעירייה בבקשת גילוי מידע ונתקל בחומות של שתיקה. לאחר מכן פנה ליו"ר ועדת הבחירות האזורית, השופט יצחק כהן, אשר פסק כי אין לו סמכות לדון בעניין. משם המשיך אבישר ליו"ר ועדת הבחירות המרכזית, שופט העליון חנן מלצר - ומלצר החליט לשים לעניין סוף.

בהחלטת מלצר נקבע שהפרסום של הראיון היה בגדר תעמולת בחירות, וכי על צורי להחזיר את הכסף לקופת העירייה, תוך 30 ימים. בנוסף, "ראש העיר יסיר מדף הפייסבוק האישי שלו, תוך 7 ימים, את ההפניה לראיון הנ"ל, ואולם הוא רשאי להשאיר את ההפניה בתנאי שהוא יוסיף הבהרה שהראיון היה בבחינת 'תוכן ממומן'".

מלצר קובע עוד כי שאר ראשי הערים, בהם ראש עיריית קריית ים דוד אבן צור, שהתראיינו לאותו הגיליון המיוחד, יחזירו את הכסף ששולם מתקציבי העיריות, אם גם הם שילמו עבור התעמולה הזו. 

"החלטה זו תובא לידיעת עיתון 'הד הקריות', וזה ישקול אם לפרסם את ההחלטה ואת ההסדר כדי ליידע את הציבור לגביהם וכן כדי שלא להיכשל ולהכשיל אחרים בעתיד", קבע השופט.

עוד הוא מציין כי בניגוד להחלטת יו"ר ועדת הבחירות האזורית, השופט יצחק כהן, דווקא היו לו וגם למלצר הסמכות לפסוק בעניין.

אגב, עמדתו של צורי, כפי שמצוטט במסמכים השונים, הייתה כי הראיון היה "העברת מידע חשוב ורלוונטי לציבור, והפרסום אמת לאמיתה". אבל יו"ר ועדת הבחירות פסק נגדו, כאמור.