האוטוטק רותח: ארבה גייסה 10 מ' ד' ואורורה גייסה 8.4 מ' ד'

ארבה רובוטיקס, שפיתחה חיישן רדאר בארבעה ממדים, תשתמש בגיוס כדי לזרז את הפיתוח של הדור הבא של צ'יפ עבור תעשיית הרכב האוטונומי • אורורה לאבס, שמפתחת תוכנה לתיקון עצמי של בעיות תוכנה ברכב חכם, תשתמש בכספי הגיוס להרחבת הפעילות הגלובלית שלה

רכב אוטונומי / צילום: shutterstock
רכב אוטונומי / צילום: shutterstock

חברת Arbe Robotics (ארבה רובוטיקס) שמפתחת חיישן רדאר על ברזולוציה גבוהה לרכב אוטונומי, הודיעה היום (ד') כי גייסה 10 מיליון דולר של הון נוסף. ההשקעה נועדה לזרז את הפיתוח של הדור הבא של צ'יפ רדאר ההדמיה (Imaging Radar) עבור תעשיית הרכב האוטונומי, את הרחבת פעילותה של Arbe Robotics מול לקוח בארה"ב, ואת הגברת המיקוד בקידום מוצריה בשוק הרכב הסיני. השקעה זו מביאה את סך הגיוסים של ארבה רובוטיקס ל-23 מיליון דולר. קובי מרנקו, מנכ"ל החברה, אמר כי "מאז סבב הגיוס הראשון שלנו, פיתחנו רדאר לרכב ברזולוציה גבוהה כמו זו של החיישנים האופטיים, אך ברמת האמינות והיציבות של טכנולוגיית הרדאר הוותיקה. גיוס הון נוסף זה מאפשר לנו לקדם באופן משמעותי את המחקר והפיתוח שלנו ולפתח שבבי רדאר נוספים עוד השנה, בכללם מערכת רדאר שלמה על שבב (System on Chip)".

ההשקעה נעשתה בהובלת 360 Capital Partners חברת הון סיכון אירופית בעלת השקעות משמעותיות וניסיון בתחום הרכב העולמי. בעלי המניות הקיימים של החברה כוללים את Canaan Partners ,OurCrowd ,iAngels ,Taya Ventures ו-O.G. Tech Ventures זרוע ההשקעות של אייל עופר, שחזרו והשתתפו גם הם בגיוס ההון החדש. המערכת של החברה, שרשומה כפטנט, מספקת דמיה מלאה בארבעה ממדים (מרחק, אזימוט, גובה ומהירות דופלר), ומספקת רזולוציה גבוהה וטווח ארוך במחיר נגיש לשוק, עם תמיכה בנהיגה אוטונומית בכל הרמות החל מתמיכה בנהג (ADAS) ועד לנסיעה אוטונומית לחלוטין ללא נהג.

במקביל הודיעה היום חברת אורורה לאבס (Aurora Labs), המפתחת פיתרון Predictive Maintenance לתוכנה ברכבים מחוברים ואוטונומיים, על סגירת סבב השקעה A בהיקף של 8.4 מיליון דולר בהובלת פרייזר מקומבס קפיטל, ביחד עם מיזמה ונצ'רס, משקיע קיים בחברה. אורורה לאבס, שכבר מונה כלקוחותיה שלושה יצרני רכב גלובליים, תשתמש בכספי הגיוס להרחבת הפעילות הגלובלית של החברה מעבר למשרדי החברה שנפתחו לאחרונה בגרמניה, ולקדם את פעילות המחקר והפיתוח.

הפתרון של החברה כולל אלגוריתמים של למידת מכונה ועונה על כל שלושת שלבי הגילוי והתיקון של תוכנה ברכב: הפלטפורמה מגלה תקלות בהתנהגות התוכנה וחוזה אירועי קריסת תוכנה, מתקנת מרחוק ובזמן אמת תקלות בתוכנה הרצה על מחשבי הרכב על מנת להבטיח חווית משתמש חלקה ורציפה לנהג ונוסעי הרכב, ולבסוף פתרון עדכון התוכנה מרחוק של אורורה מספק עדכוני תוכנה מהירים בעלות נמוכה ליישום, ללא זמן השבתה למחשב הרכב, וללא צורך בהכפלת הזיכרון.

זוהר פוקס, מייסד שותף ומנכ"ל אורורה לאבס, אמר כי "הטכנולוגיה שלנו עונה על צורך קריטי, ומאפשרת חדשנות בלי להתפשר על בטיחות, בתעשיית הרכב שהולכת ומסתמכת על תוכנה. מספר שורות הקוד ברכב חדש כבר מגיע לכ-150 מיליון ורק צפוי לעלות. העובדה שבכל אלף שורות קוד יופיעו בממוצע 15-50 תקלות תוכנה, ותהליכי בקרת האיכות לא יצליחו לאתר בממוצע 15% מתוכם, מדגישה את הצורך לפתרונות שיחזו תקלות שיכולות להוביל לקריסת תוכנה והשבתת מחשבי רכב לפני שהם גורמים לסכנה בטיחותית, ויבטיחו שהתוכנה ברכב תמיד עדכנית ותיקון מהיר לתקלות בעלות נמוכה ליישום"

אורורה לאבס נוסדה ב-2016 על ידי השותפים המייסדים זוהר פוקס ואורי לדרמן ומחזיקה משרדים בתל אביב ובמינכן.