ביהמ"ש יחליט, לא היועץ

ביבי טען שהחלטותיו בעניין אלוביץ ובזק היו ענייניות. זכותו לחשוב כך, אך מי שיחליט על כך הוא ביהמ"ש

ראש הממשלה בנימין נתניהו \ צילום: תמר מצפי
ראש הממשלה בנימין נתניהו \ צילום: תמר מצפי

שלשום (ב') הבעתי כאן את זעזועי מכך שראש הממשלה חתם על הצהרת פולין המנקה את העם הפולני מאחריות לפשעים בשואה. קיבלתי הרבה מאוד תגובות. בכמה מהן הופיעה השאלה למה אני חושב שנתניהו עשה את זה. ובכן, הכי פשוט לומר שפשוט לא אכפת לו, אלא שזה לדעתי, ומתוך היכרותי אותו, לא נכון.

ביבי כן מחובר

ביבי מחובר מאוד לשואה ומוראותיה, כמו, אני חושב, כל יהודי, וגם הרבה לא יהודים. אז מה קרה שהוא חתם על מסמך שממנו עולה ההפך, כלומר שהוא אדיש או אטום לנושא פולין היהודים והשואה? - ואפשר להוסיף על כך את תמיכתו בחוק הלאום (אפרטהייד) ושאר יוזמות הזויות. התשובה היא כנראה סינדרום אולמרט, עליו השמיע נתניהו עצמו את הדברים הבאים.

סינדרום אולמרט

"מדובר על ראש ממשלה (אולמרט) ששקוע עד צוואר בחקירות, ואין לו מנדט ציבורי ומוסרי לקבוע דברים כל-כך גורליים במדינת ישראל. קיים חשש, לא בלתי מבוסס, שהוא יכריע הכרעות על בסיס האינטרס האישי של ההישרדות הפוליטית שלו ולא על-פי האינטרס הלאומי, (משום ש)הוא נמצא במצוקה המיוחדת הזו - הכל-כך עמוקה".

האינטרס של מי?

לא, אלה כידוע לא המלים שלי. אלה דברים כדורבנות של ראש האופוזיציה נתניהו, על קודמו, אהוד אולמרט. הדברים צוטטו רבות בעבר, אבל משום מה הציבור ובמיוחד היועץ המשפטי לממשלה לא ממש מתייחסים אליהם. אני לא מבין למה, כי לדעתי יש כאן מתן הכשר להגשת כתב אישום נגד ביבי בכל ההקדם. אבל אם מנדלבליט זקוק להוכחה יותר ניצחת לצדקת ביבי בעניין זה, אנחנו מקבלים אותה בחודשים הללו, כאשר ראש הממשלה עצמו תוקף ללא הרף את מוסדות השלטון שהוא עומד בראשו, נוקט צעדים ומקבל הכרעות בניגוד לאינטרס של המדינה.

החלטה של בית המשפט

ביבי טען אתמול (ג') כי החלטותיו בעניין שאול אלוביץ ובזק היו ענייניות. זכותו לחשוב כך. אבל מי שצריך להחליט על כך הוא בית המשפט - לא אתה, אדוני היועץ. אתה חייב לבצע את המוטל עליך, וזה להגיש את כתב האישום כדי לקצר את הזמן בו ביבי "יכריע הכרעות על בסיס האינטרס האישי של ההישרדות הפוליטית שלו ולא על-פי האינטרס הלאומי". מה עוד אתה צריך, מנדלבליט, כדי להגיש כתב אישום - אתמול! יש לך לגיטימציה אפילו מביבי עצמו.