הבעלים החדשים בחברת הקנאביס תפן מזרימים לה עד 6 מ' ש'

ההלוואה היא חלק מהעסקה המשולבת שמבצעת תפן למכירת פעילות הייעוץ השלה והתמקדותה בקנאביס בלבד

קנאביס רפואי \ צילום: שאטרסטוק
קנאביס רפואי \ צילום: שאטרסטוק

בעלי השליטה החדשים בחברת תפן - חברת אלויט פארמה ואורי וייס - הודיעו כי יעמידו קו אשראי בהיקף עד 6 מיליון שקל לקידום הקמת פעילות הקנאביס שאמורה להתמזג לתוך החברה. ההלוואה היא חלק מן העסקה המשולבת שמבצעת תפן למכור את פעילות הייעוץ השלה ולהפוך לחברה העוסקת בקנאביס בלבד.

אלויט פארמה (שבשליטת נחשול כהן, יורם סלע ויצחק למנסדורף) ווייס מציעים את ההלוואה בריבית מינימלית, והיא מיועדת להשבה שלושה חודשים חודשים מתום מיזוג פעילות הקנאביס לחברה, אלא אם בעלי השליטה יבחרו להאריך אותה. כמו כן תקבל החברה הלוואה נוספת מאייל זילברמן, מבעלי השליטה המקוריים בתפן מתקופתה כחברת ייעוץ. הלוואה זו, שלא תישא ריבית, היא בהיקף של כמיליון שקל, מהם כבר הועברו 400 אלף.

מאז המיזוג - המניה זינקה

תפן  דיווחה בחודש מאי כי היא מבקשת להיכנס לתחום הלוהט של גידול קנאביס. בעלי השליטה בחברת הייעוץ - אייל זילברמן ואהרון ליכטנשטיין - הודיעו על כוונתם למכור את רוב מניותיהם בחברה לגורמים הצפויים למזג לתוכה בהמשך פעילות בתחום הקנאביס כנגד הקצאת מניות השליטה. זאת, לאחר צניחה חדה במניית החברה בשנים האחרונות, שהורידו את שווי השוק שלה לפחות מ-10 מיליון שקל. עם זאת, מאז פרסום הדיווח אודות כוונתה להכנס לתחום הקנאביס, זינקה המניה במאות אחוזים ושווי השוק של תפן הוא כעת כ-38 מיליון שקל.

תפן היא חברת ייעוץ ותיקה, אשר סבלה בשנים האחרונות מירידה בהכנסות, הפסדים וקשיים תזרימיים. החברה נתמכה בשנה האחרונה על ידי הלוואות בעלים בהיקפים גדולים יחסית. העסקה להעברת השליטה בחברה מתוכננת להתבצע בשני שלבים. הראשון הוא מכירת מניות על-ידי זילברמן וליכטנשטיין לאלויט פארמה ואורי וייס והשני הוא מיזוג פעילות הקנביס לתוך החברה. השלב הראשון כבר הושלם, והיום וייס ואלויט מחזיקים יחד 26% מן החברה, ואילו בעל השליטה הקודם בחברה, אייל זילברמן, מחזיק 16%. לאחר השלמת השלב השני בעסקה, בעלי השליטה החדשים אמורים להחזיק 70% בחברה הממוזגת.

פעילות הקנאביס הצפויה להתמזג לתוך תפן במקום פעילות הייעוץ הקיימת, היא חברה הכוללת רישיון גידול ושטח עליו מתוכנן להתבצע הגידול וכן מספר הסכמים לשיווק התוצרת שתצמח בשדה לצד ג'. אייל זילברמן התחייב כי אם לא יימצא רוכש אחר לפעילות הייעוץ הקיימת, הוא ירכוש אותה בלא פחות מ-11.8 מיליון שקל, שהם למעשה היקף ההלוואות שנתנו בעלי השליטה לחברה. כך שאם המכירה אכן תבוצע לזילברמן ולא במחיר גבוה יותר לגורם אחר, לא ייכנס מזומן לחברה, אך היא תסיר מעליה את החוב לבעלי השליטה.