בעלי RGE יחזיקו בערוץ הממוזג של רשת ועשר ישירות

פרטים חדשים על מבנה השליטה בערוץ הממוזג של רשת וערוץ 10: בלווטניק, רקנאטי וגלעדי יחזיקו כל אחד בנפרד 13.3% מהערוץ הממוזג, ולא דרך RGE שבה הם שותפים • למרות הפרסומים בעניין, תהליך היציאה של עידן עופר מהערוץ ייקח זמן, ובשלב הראשון הוא יימנה עם בעלי המניות בו

בעלי המניות של RGE, שיחזיקו יחד 40% מהערוץ הממוזג החדש של רשת ו ערוץ 10, יחזיקו בערוץ החדש ישירות ולא דרך החברה המשותפת שלהם. RGE נמצאת בבעלות שווה של לן בלווטניק, אודי רקנאטי ואביב גלעדי. החברה היא גם בעלת ערוצי ספורט 5 וערוץ הילדים הוותיק שמשודר כיום בסלקום TV ובפרטנר TV.

החברה מחזיקה גם ב-51% מערוץ 10, לאחר שקנתה אותו ב-2015 והצילה אותו מסגירה. לאחר הקנייה נותרו בערוץ כבעלי מניות גם יוסי מימן וארנון מילצ'ן, אך החזקתם בו הייתה טכנית לחלוטין, על רקע העובדה שרגולטורית גוף אחד לא יכול להחזיק יותר מ-51% בערוץ טלוויזיה מסחרי. לאור זאת, היה ברור כי בערוץ הממוזג מימן ומילצ'ן לא יהיו שותפים, וככל הידוע הם גם לא יוצגו במהלך המו"מ.

כעת, שלושת בעלי RGE יחלקו ביניהם את ה-40%, כך שכל אחד מהם יחזיק בנפרד 13.3% מהערוץ הממוזג, ו-RGE עצמה לא תחזיק בו. משמעות הדבר היא, בין היתר, שכל אחד מהשלושה יוכל לצאת מהחזקתו בערוץ הממוזג מבלי לפרק את השותפות שלו עם השניים האחרים ב-RGE, שכאמור מחזיקה בערוצים משמעותיים נוספים. 

הרוח החיה ב-RGE בכל הנוגע לרכישת ולניהול ערוץ 10 היה אביב גלעדי, וככל הידוע, הוא לא היה מעורב באופן משמעותי במשא-ומתן על המיזוג. גלעדי אמר בעבר כי אין לו עניין להיות בעל מניות מיעוט בערוץ טלוויזיה מסחרי, במיוחד על רקע ניסיון קודם שהיה לו עם לא אחרת מאשר רשת עצמה, שבה החזיק בעבר 20% ולבסוף עזב, בין היתר על רקע מחלוקות עם אודי אנג'ל, שכעת יוביל את הערוץ הממוזג.

בניגוד לגלעדי, שני בעלי המניות הנוספים בחברה היו נלהבים הרבה פחות מהמשך ההחזקה בערוץ בעידן שאחרי הפיצול, שחייב את בעלי המניות של שלושת הערוצים המסחריים להזרים להם לכל הפחות עשרות מיליוני שקלים בשנה. ככל הידוע, רקנאטי לא רצה להזרים כסף לערוץ מאז יציאת הפיצול לדרך, ואילו בלווטניק היה יחסית אדיש כלפי המשך ההחזקה והסכים להמשיך ולהזרים כספים במקרה ששני שותפיו יעשו זאת גם הם. כעת, כשההחזקה של כל אחד מהשלושה תהיה נפרדת, והם יחזיקו ישירות בערוץ, יהיה מעניין לראות את מידת המעורבות והעניין בו של כל אחד מהם.

מנגד, האופן שבו יתחלקו המניות בין בעלי השליטה ברשת - שיחזיקו יחד 60% מהערוץ הממוזג - פחות ברור כרגע. מי ששולט ברשת, באמצעות חברה בשם XT, הם אודי אנג'ל ועידן עופר, והם גם יהיו מי שיובילו את הערוץ הממוזג. למרות הפרסומים על כך שעם המיזוג עופר יסיים מעורבותו בתחום הטלוויזיה ויצא מרשת, המצב בפועל מורכב בהרבה, וסביר להניח כי הערוץ הממוזג ייצא לדרך כשעופר נמנה עם בעלי מניותיו. עופר אכן מעוניין באופן עקרוני לוותר על החזקותיו ברשת, כפי שנחשף ב"גלובס", על רקע קשייו מול ועדת הריכוזיות בכל הנוגע לפעילותו בתחום תחנות הכוח.

כזכור, ביום חמישי האחרון העבירו רשת וערוץ 10 את בקשת המיזוג שלהן לרשות ההגבלים העסקיים, וזו אמורה להחזיר להן תשובה בעניין בתוך 30 יום מיום הגשת הבקשה. סביר להניח כי ברשות יבקשו בהמשך זמן נוסף בטרם תינתן החלטה.