החברה החדשה של מייסדי Check גייסה 83 מיליון דולר

נקסט אינשורנס, ששלושת מייסדיה עמדו מאחורי הסטארט-אפ שנמכר ב-360 מיליון דולר, מתמקדת בביטוח מקוון לעסקים קטנים בארה"ב: "למדנו מהטעויות שעשינו בסיבוב הקודם, עכשיו אנחנו רוצים לבנות חברה ששווה עשרות מיליארדים"

חברת Next Insurance מכפר סבא השלימה סבב גיוס B של 83 מיליון דולר, המביא את סך גיוסי החברה ל-131 מיליון דולר. נקסט אינשורנס היא חברת ביטוח שמתמקדת בביטוחים לעסקים קטנים ובינוניים בארצות הברית, והוקמה על ידי גיא גולדשטיין, אלון חורי וניסים טפירו ב-2016. החברה, שפעלה בתחילה בארצות הברית כסוכנות ביטוח ומכרה פוליסות של חברות ביטוח אחרות, הפכה לחברת ביטוח בעצמה בשבע מדינות שונות בארה"ב, ומתכוונת לקבל רישיון ביתר המדינות בתוך שנתיים.

לפני שייסדו את נקסט אינשורנס, השלושה הקימו את חברת Check, שפיתחה אפליקציה למעקב אחר חשבונות הבנק של משתמשים. ב-2014 צ'ק נמכרה ל-Intuit האמריקאית תמורת 360 מיליון דולר במזומן, וזמן קצר לאחר מכן הקימו השלושה את נקסט. בשיחה עם "גלובס" אמר חורי, מנהל הטכנולוגיות בחברה, כי המוניטין שלהם סייע להם להגיע לגיוסי הון גבוהים יחסית, כבר בשלב מוקדם.

סבב הגיוס הנוכחי של החברה הובל על ידי Redpoint Ventures, והשתתפו בו משקיעים קיימים בחברה, ביניהם Nationwide ,Munich Re ,American Express Ventures ,Ribbit Capital ושלושה משקיעים ישראלים - TLV Partners, קרן SGVC של דובי פרנסיס ו-Zeev Venture של אורן זאב. כיום מועסקים בחברה 60 עובדים, 30 מתוכם בישראל. לדברי חורי הם מתכננים להגדיל את מספר העובדים פי שלושה במהלך השנה הקרובה.

"אין היום אף חברה ששולטת בשוק"

"סוד ההצלחה שלנו הוא שחשבנו על המודל העסקי מההתחלה. בחברה הקודמת נדרשו לנו ארבע שנים עד שהתחלנו לחשוב איך אנחנו מרוויחים מזה", אומר חורי. "בתור יזמים של פעם שנייה, אנחנו לומדים מהטעויות שלנו, ומהיום הראשון חשבנו גם על מודל הצמיחה של החברה. כיוונו מההתחלה לחברה שתהיה שווה מיליארדים. איך שאנחנו רואים את הדברים היום, החברה יכולה להיות שווה יום אחד עשרות מיליארדים".

שוק הביטוחים לעסקים קטנים בארה"ב מוערך בלמעלה ממאה מיליארד דולר, ובניגוד לביטוחי דירה ורכב, שכוללים חמישה עד עשרה סוגי ביטוח, הביטוחים המיועדים לעסקים קטנים כוללים אלפי סוגי עסקים ובהתאם לכך - אלפי סוגי ביטוח אפשריים. חברות הביטוח הקיימות מוכרות פוליסה סטנדרטית כללית במחיר קבוע, שאינה עונה על צורכיהם הייחודיים של עסקים ושל עצמאיים ואינה מכסה את הסיכונים להם הם חשופים. כך, לדוגמה, צלם זקוק לכיסוי לציוד הצילום, ואילו תיקונצ'יק יעדיף לבטח את רכבו - כל אחד מהם חשוף לסיכונים שונים מרעהו, ואלו מגולמים במחיר שונה.

לנישה הזו נכנסה נקסט, שמתמחה בתחום העסקים הקטנים והבינוניים, ומספקת פוליסות מותאמות לכל סוג עסק. חורי מסביר כי באופן הזה החברה יכולה להציע כיסוי רלוונטי ומחיר נמוך יותר מהחברות המתחרות: "בארה"ב אנחנו מדברים על שוק של 135 מיליארד דולר בשנה. אחד הדברים המעניינים בעולם של הביטוח לעסקים קטנים, הוא שמאוד קשה להכנס אליו כי יש בו אלפי סוגי מקצועות. אין היום אף חברה ששולטת בשוק, לחברה הכי גדולה בתחום יש חמישה אחוזים ממנו. אנחנו מוכרים היום בעשרות מיליוני דולרים בשנה".

"לא עובדים עם סוכנים באופן עקרוני"

לנקסט אין סניפים או סוכנויות, אלא היא מציעה ביטוח מקוון. בנוסף היא מפתחת טכנולוגיות בינה מלאכותית וביג דאטה, שנמצאות בשימוש ראשוני במטרה לאתר הונאות.

"המהפכה הגדולה של חברות אינשור-טק היא שהן מנגישות את הביטוח ללקוח", אומר חורי. לדבריו, "התהליך הנוכחי לא יעיל ואינו לטובת הלקוח, בשני מישורים: הסוכנים רוצים למכור יותר ביטוחים, גם אם הם לא מתאימים ללקוחות, וחברות הביטוח רוצות לשלם פחות תביעות.

"אנחנו לא עובדים עם סוכנים למיניהם באופן עקרוני - סוכן ביטוח מקבל עמלה של 8-15 אחוזים מהביטוח שמכר - כך שמכירה מקוונת חוסכת לנו המון כסף. במישור השני, אנחנו משתמשים בטכנולוגיות שחברות הביטוח המסורתיות לא משתמשות בהן היום. ברגע שהתהליך קורה אונליין, יש הרבה פרמטרים שמאפשרים לנו לחשב את הסיכון בצורה טובה יותר"

הייתם מעדיפים לשלם לפחות לקוחות מבין אלו שתובעים את הביטוח?
"אנחנו מאמינים שביטוח נועד עבור אנשים שבאמת צריכים אותו, ברגע שהם צריכים אותו. אנחנו בוחנים כמה מהר אנחנו משלמים ללקוח שתבע את הביטוח לעומת חברות אחרות. בניגוד לחברות אחרות, אנחנו לא מנסים לעשות אופטימיזציה לתהליך שבו לא משלמים ללקוח כסף עבור תביעה. אנחנו רוצים לשלם ללקוחות ישרים. יש, כמובן, הונאות ביטוח ויש לנו את הכלים להתמודד איתן".