הסטארט-אפ הישראלי טריגו ויז'ן השלים גיוס של 7 מיליון דולר

הסכום גוייס מקרנות ההון סיכון חץ ו-ורטקס, שהשקיעו 3.5 מיליון דולר כל אחת • טריגו ויז'ן מפתחת טכנולוגיות לאוטומציה של קמעונות פיזית וליצירה של חנויות ללא קופות

מיכאל ודניאל גבאי, טריגו ויז'ן / עומר כהן
מיכאל ודניאל גבאי, טריגו ויז'ן / עומר כהן

אמזון GO, החנות האוטומטית ללא קופה של אמזון, מעוררת תשומת לב רבה, עם סניף אחד בלבד בסיאטל. בינתיים, סטארט-אפים שונים מפתחים טכנולוגיות לאוטומציה של קמעונאות פיזית וליצירה של חנויות ללא קופות. אחת מהן היא חברת הסטארט-אפ הישראלית טריגו ויז'ן (Trigo Vision), שהשלימה היום (ד') סבב גיוס ראשון (Seed) של 7 מיליון דולר. הסכום גוייס מקרנות ההון סיכון חץ ו-ורטקס, שהשקיעו 3.5 מיליון דולר כל אחת.

מייסדי החברה, האחים מיכאל ודניאל גבאי, הם יוצאי תוכנית תלפיות ויחידות עילית של חיל מודיעין שעסקו בפיתוח טכנולוגיות בינה מלאכותית במסגרת תפקידיהם. ההשקעה תשמש את החברה כדי להמשיך את פיתוח המוצר שלה, וצוות החברה צפוי להכפיל את גודלו במהלך השנה הקרובה. צוו הפיתוח של החברה כולל מומחי בינה מלאכותית וראייה ממוחשבת שהחזיקו בתפקידי מפתח בחברות טכנולוגיה גלובליות להן מרכזי פיתוח מובלים בישראל. המצלמות של החברה כבר פרוסות בחנות של אחת מרשתות הקמעונות הגדולות בעולם ופיילוטים נוספים צפויים להתחיל במהלך השבועות הקרובים.

"מה שאנחנו רוצים זה לפרוץ עם המוצר שלנו לכמה שיותר חנויות, על בסיס חומרה לא מאוד מתוחכמת ותכנה מתוחכמת", אמר מיכאל גבאי ל"גלובס". הטכנולוגיה של טריגו ויז'ן, מסוגלת לעקוב אחרי כל העצמים בחנות, מוצרים, אנשים ועגלות, בהתבסס על חיישנים של מצלמות RGB בלבד. לדבריהם, טכנולוגיית הראייה הממוחשבת שפיתחו מתבססת על קריאה של דינמיקה ותנועה, ומסתמכת על שימוש בכמות מצלמות הקטנה מפתרונות אחרים הקיימים בשוק.

אמזון כמובן לא חושפת את הטכנולוגיה שמאחורי חנות GO, אך דיווחים שונים בעולם מספרים על שימוש בשילוב של מצלמות RGB, מצלמות עם חיישני עומק, וחיישני משקל על המדפים. תמונות מחנויות אמזון חושפות רשת מצלמות צפופה במיוחד שמקיפה את החנות.

זוהי ההשקעה הראשונה של קרן חץ בישראל, אותה חשפנו ב"גלובס" בפברואר האחרון. "אנחנו שמחים להוביל את סבב הגיוס הראשון של טריגו ויז'ן ביחד עם קרן ורטקס. למרות שאנחנו קרן לא גדולה, אנחנו מחפשים חברות שיצמחו לחברות גדולות, ונשמח אם בסוף יהיה לנו פורטפוליו קטן ומרוכז" . אמר יהודה טאוב, שותף מנהל בקרן הון סיכון חץ ונצ'רס בשיחה "גלובס". " הכרנו את טריגו לפני שהיה להם הצוות הטכנולוגי שיש להם היום. הם היו אז שני אחים עם דמו קטנטן אבל עם ויז'ן ענק, שסוחף הרבה אנשים, גם כאלו שהגיעו מחברות עם משכורות עתק. אנו מאמינים שהצוות החזק של החברה הוביל אותה למקום שבו היא נמצאת היום".

שנת הקמה: 2017

תחום עיסוק: טכנולוגיה קמעונאית

מייסדים: מיכאל ודניאל גבאי

לחברה 15 עובדים בתל אביב

גיוס הון: 7 מיליון דולר בסבב סיד

משקיעות: קרן ורטקס וקרן חץ