פרשת קיימברידג': חצי מיליון ליש"ט קנס לפייסבוק בבריטניה

רשויות הפיקוח בבריטניה הטילו על פייסבוק את הקנס המרבי האפשרי בגין פגיעה בפרטיות, זאת לאחר שחברת ניתוח המידע קיימברידג' אנליטיקה השיגה באופן לא הולם מידע על עד 87 מיליון משתמשים ברשת החברתית ועשתה בו שימוש במטרה להטות את תוצאות הבחירות בארה"ב

מארק צוקרברג / צילום: רויטרס
מארק צוקרברג / צילום: רויטרס

רשויות הפיקוח בבריטניה הטילו על פייסבוק את הקנס המרבי האפשרי בגין פגיעה בפרטיות בפרשת קיימברידג' אנליטיקה - כך דיווחו אמש (ג') כמה מקורות חדשותיים.

ואולם, הסכום המרבי הזה נמוך עד כדי גיחוך: "וושינגטון פוסט" דיווח כי פייסבוק  תצטרך לשלם חצי מיליון ליש"ט - או 664 אלף דולר - לאחר שחברת ניתוח המידע קיימברידג' אנליטיקה השיגה באופן לא הולם מידע על עד 87 מיליון משתמשים ברשת החברתית ועשתה בו שימוש במטרה להטות את תוצאות הבחירות לנשיאות בארה"ב ב-2016.

משרד הנציב לענייני מידע בבריטניה (ICO) הגיע למסקנה כי לפייסבוק לא היו מספיק אמצעי הגנה על פרטיות המשתמשים, וכי היא לא זיהתה את סימני האזהרה שהעידו כי קיימברידג' אנליטיקה עושה שימוש לרעה במידע על משתמשי פייסבוק.

הכרזת הקנס אתמול היא מהלך ראשוני שעשוי להשתנות בהתאם לדיונים נוספים שיערכו הרגולטורים הבריטים ופייסבוק, לדברי הפוסט. עדכון רשמי נוסף יתפרסם באוקטובר.

"כפי שכבר אמרנו, היינו צריכים לבדוק באופן מעמיק יותר את הטענות נגד קיימברידג' אנליטיקה ולנקוט צעדים ב-2015", נאמר בהודעה ששלחה ארין איגן, סמנכ"לית ההגנה על הפרטיות בפייסבוק. "עבדנו באופן הדוק עם ה-ICO בחקירתו נגד קיימברידג' אנליטיקה, כפי ששיתפנו פעולה עם הרשויות בארה"ב ובמדינות אחרות. אנו בוחנים את הדוח ונגיב בקרוב להחלטת ה-ICO".

אלה, כמובן, הקטנות בצרותיה של פייסבוק: בעקבות קיימברידג' אנליטיקה נכנסה החברה למשבר התדמיתי החמור בתולדותיה, ולפי דיווחים, הנושא נחקר בין היתר בידי ה-FBI ורשות ניירות ערך האמריקאית.