כחלון מבקש אישור למכור את יתרת מניות המדינה בבנק לאומי

זאת כפי שפורסם לראשונה ב"גלובס" • המדינה מחזיקה עדיין 5.83% ממניות בנק לאומי ומעוניינת למכור אותן בשנה הקרובה במכירה אחת או יותר • כחלון מבהיר כי המכירה לא תשנה את מבנה השליטה של הבנק • שווי המניות מוערך ב-2 מיליארד שקל

שר האוצר משה כחלון פנה ליו"ר וועדת הכספים של הכנסת, ח"כ משה גפני, בבקשה לקבל את אישור הוועדה למכירת יתרת מניות המדינה בבנק לאומי . המדינה מחזיקה עדיין 5.83% ממניות בנק לאומי ומעוניינת למכור אותן בשנה הקרובה במכירה אחת או יותר. כחלון מבהיר כי המכירה לא תשנה את מבנה השליטה של הבנק. 

נזכיר כי בחודש אפריל האחרון פורסם לראשונה ב"גלובס" כי האוצר מקדם מהלך למכירת המניות בבנק לאומי, ועכשיו המדינה מודיעה על כך באופן רשמי. שווי המניות מוערך ב-2 מיליארד שקל. 

באוצר אמרו הבוקר (ד') כי מדובר במהלך שעליו הוחלט מזמן, וכי הבחירה בעיתוי הנוכחי היא טכנית בעיקרה. את ההחלטה המקצועית על מכירת המניות קיבל החשב הכללי באוצר, רוני חזקיהו, האחראי מתוקף תפקידו על ניהול כלל נכסי המדינה.

במכתב ששלח אתמול (ג') לגפני כותב כחלון כי "בדומה להליכי המכירה הקודמים, בכוונתנו לבצע הליך תחרותי (Block Trade) שבו יוצעו מניות לגופים פיננסיים לצורך שיווקן למשקיעים בארץ ובחו"ל. הפנייה לקבלת הצעות תהיה בסוף יום המסחר, והמועד האחרון לקבלת הצעות יהיה עד לפתיחת יום המסחר הבא".

כחלון מציין כי בדומה למכירת מניות לאומי ב-2006 וב-2011, "המדינה תפעל למימוש זכאותם של עובדי בנק לאומי לקבלת הטבה", אך מוסיף כי ייתכן שיוסכם על הטבה אחרת עם העובדים. כחלון מציין כי במסגרת המכירה ייתכן שתינתן לרוכשים הנחה ביחס למחיר השוק של המניות, אך מצד שני המדינה תחסוך בדרך זו עמלות עלויות רבות הכרוכות בפרסום תשקיף, חיתום והפצה.