סרגיי ברין: נכשלנו ולא זיהינו מספיק מוקדם את הבלוקצ'יין

למרות שגוגל לא הצליחה לאמץ את הטכנולוגיה בשלב מוקדם, ברין רמז כי היום משתמשים בטכנולוגיה בחטיבת המחקר הסודית של החברה, גוגל X

מייסד גוגל-סרגיי ברין/ צילום: בלומברג
מייסד גוגל-סרגיי ברין/ צילום: בלומברג

סרגיי ברין, נשיא אלפבית וממייסדי גוגל אמר כי גוגל "נכשלה" בכך שפספסה את ההזדמנות להיות בחזית טכנולוגיית הבלוקצ'יין. הדברים נאמרו בכנס אקסלוסיבי בנושא בלוקצ'יין שנערך במרוקו בסוף השבוע, בהובלת המיליארדר ריצ'רד ברנסון ובהשתתפות חוקרים ומובילים בתחום הבלוקצ'יין.

למרות שגוגל לא הצליחה לאמץ את הטכנולוגיה בשלב מוקדם, ברין רמז כי היום משתמשים בטכנולוגיה בחטיבת המחקר הסודית של החברה, גוגל X. "אני רואה את העתיד ככזה בו ניקח סוגים כאלה של רעיונות שעדיין נמצאים במחקר, ונמצאים שם בחוץ, ונהפוך אותם לאמיתיים - וזה מה שגוגל X עושה" אמר.

ברין הודה כי הוא עצמו "לא יודע הרבה על מטבעות קריפטו", אבל החל לכרות מטבעות עם הבן שלו, ובעקבות זאת החל להתעניין בנושא. "לפני שנה או שנתיים הבן שלי התעקש שאנחנו צריכים מחשב גיימינג" אמר ברין. "אמרתי לו שאם נקנה מחשב גיימינג אנחנו חייבים גם לכרות באמצעותו מטבעות דיגיטליים". הוא סיפר שהשניים כרו את'ריום יחד. "זה ללא ספק גרם לי להתעניין וכך התחלתי ללמוד את הטכנולוגיה שמאחורי זה. היא מרתקת בעיניי".