"שעתיים לשריקה": הידידות בין בלגיה וצרפת תסתיים הערב

בלגיה וצרפת ניצלו את הקרבה הגיאוגרפית לאורך השנים כדי לנהל עשרות משחקי ידידות • הערב (21:00) הן יתמודדו בחצי הגמר, למשחק שיפגיש ארבעה מעשרת השחקנים היקרים בעולם • וגם: על מי מהמרים המנהלים המובילים בישראל

אנטואן גריזמן, נבחרת צרפת \ צילום: רויטרס
אנטואן גריזמן, נבחרת צרפת \ צילום: רויטרס

היסטוריה. בדברי הימים של הכדורגל נדיר למצוא נבחרות שנפגשו כל כך הרבה פעמים ביניהן כמו בלגיה וצרפת. הסיבה פשוטה מאוד: הגבול המשותף שיוצר קרבה גאוגרפית והרצון ליצור אטרקציה של "תחרות בינלאומית" הובילה את שתי התאחדויות הכדורגל של בלגיה וצרפת להתארח אחת אצל השנייה על בסיס קבוע. בסך הכל התקיימו 73 מפגשים כאלו לאורך ההיסטוריה, החל מהמפגש הראשון בבריסל במאי 1904. עד מלחמת העולם הראשונה המפגשים הללו לא עוררו יותר מדי עניין והביאו במקרה הטוב 6,000 צופים (ובמקרים מסוימים רק 300 צופים). גם כשהפכו הנבחרות הללו לשם דבר הן עדיין זכו להתנגש רק במשחקי ידידות, ולמעשה הערב יתקיים המשחק הרשמי הראשון ביניהן מזה 32 שנה - במונדיאל 1986 הייתה זו הפעם האחרונה שבה צרפת ובלגיה נפגשו שלא למטרת ידידות, המשחק על מקומות 3-4 (צרפת ניצחה 2-4 בהארכה).

מלמת ההתשה. יש כמה שחקנים שיעלו הערב לדשא בסנט פטרסבורג וכבר חצו העונה את גבול 50 המשחקים, ועוד 500 דקות במונדיאל הנוכחי בטח שלא מוסיפות. אבל בתוך כל זה, הבלגים הצליחו לתמרן הכי טוב מבין הנבחרות שהעפילו לחצי הגמר את סרגל המאמצים. הם עברו עד כה 525 ק"מ במצטבר במהלך המשחקים במונדיאל הנוכחי, ולמזלם עברו על כל המשחקים ב-90 דקות. עד עכשיו שיתף המאמן רוברטו מרטינז 21 שחקנים, ולמעט השוער טיבו קורטואה אף שחקן לא שיחק בכל 5 המשחקים. אצל הצרפתים במצב מעט פחות טוב. הם אמנם שייטו לשמינית הגמר עם הקילומטראז' הנמוך ביותר מבין העולות לחצי הגמר (506 ק"מ) וגם המאמןדידייה דשאן שיתף עד כה 21 שחקנים , אבל העלה שבעה שחקנים לכל המשחקים עד כה .

השלישייה. בלגיה תקום ותיפול על היכולת של דה בריינה-לוקאקו-הזארד. מתוך 14 שערים שכבשו הבלגים עד כה בטורניר (יותר מכל נבחרת אחרת) אחראית השלישייה לכיבוש של 7 שערים ולבישול של שישה. הפעם האתגר הוא עצום: לוקאקו הענק (1.91 מ') יפגוש שני בלמים ענקיים - וראן ואומטיטי; דה בריינה ולוקאקו שחגגו על הוואקום של ברזיל במרכז המגרש יפגשו שניים מהגרזנים הטובים בעולם ובטורניר - קאנטה ופוגבה. זה לא ייגמר רק שם: זה יהיה גם מפגש בין שניים מהסגלים היקרים בעולם, כולל ארבעה משרת השחקנים היקרים בעולם שיתמודדו ראש בראש: דה בריינה (150 מיליון אירו שווי), קיליאן אמבפה (120 מיליון) , אדן הזארד (110 מיליון) ואנטואן גריזמן (100 מיליון).

ההימור: בלגיה נהדרת, נפלאה, מרגשת, אדירה, עוצמתית. צרפת תנצח.

המנכ"לים מהמרים. מי תנצח הערב בחצי הגמר הראשון? זה מה שחושבים כמה מהמנכ"לים הבולטים בישראל:

אילן צחי (מנכ"ל קבוצת ZAP ): 2:1 לצרפת

כרמית דותן (מנכ"לית חוליו): 2:1 לצרפת

ניר אמזל (מנכ"ל HAP ישראל): 2-2, צרפת תנצח בפנדלים

אלי כהן (מנכ"ל תרמוקיר תעשיות): 2:1 לצרפת

סמדר אשכנזי ריוויט (מנכ"לית סטודיו C ): 3:2 לבלגיה

אלון גת (מנכ"ל אלרגן ישראל): 1:0 לצרפת

עדי כהן (מנכ"ל קבוצת טיב טעם): 2:0 לצרפת

עו"ד תמיר דיין (מנכ"ל מרכז הירידים בת"א): ניצחון לבלגיה בפנדלים

מירב קינן (מנכ"לית איגוד ההייטק של התאחדות התעשיינים): ניצחון לצרפת בפנדלים

יגיל וויט (מנכ"ל אלקטרה מיזוג אוויר): 2:0 לצרפת

קרן שתוי מנכ"ל קבוצת הולמס פלייס: 2:2, בלגיה תנצח בפנדלים

רונן כץ (מנכ"ל ובעלים סקי דיל): צרפת - בלגיה 2:2, צרפת תנצח בפנדלים

רובי גינל (מנכ"ל התאחדות התעשיינים): ניצחון לצרפת

דני מריאן (יו"ר איגוד המהנדסים לבנייה ותשתיות): 2:1 לבלגיה

עמי שם טוב (מנכ"ל רשת קפה ג'ו): 3:2 לבלגיה

עדי גזית (מנכ"ל חברת ברקת): 2:1 לבלגיה בהארכה

יקי אמסלם (מנכ"ל קבוצת אלמוג): 2:1 לצרפת