נעילה ירוקה בוול סטריט; איביי ירדה בכ-2%, טוויטר בכ-0.9%

השופט ברט קאבאנו הוא המועמד של טראמפ לבית המשפט העליון • פפסיקו הכתה את צפיות האנליסטים לרבעון השני

סוחרים בבורסת ניו-יורק / צילום: לוקאס ג'קסון, רויטרס
סוחרים בבורסת ניו-יורק / צילום: לוקאס ג'קסון, רויטרס

המסחר בוול סטריט ננעל היום (ג') במגמה ירוקה. 

 

השופט ברט קאבאנו, דמות אהודה בקרב השמרנים בארה"ב, הוא המועמד של הנשיא דונלד טראמפ לבית המשפט העליון להחלפת אנתוני קנדי. קאבאנו עבד בממשל של ג'ורג' בוש הבן, וב-2006 התנגדה המפלגה הדמוקרטית למינויו, מכיוון שטענה כי הוא שמרן מדי. עם זאת, קאבאנו בן ה-53 חטף ביקורת גם מהצד השמרני יותר, כאשר הואשם בכך שלא התנגד עם כל יכולותיו לנושאים כמו בטיוח הבריאות של אובמה והפלות. המינוי עוד צריך לעבור את אישור הסנאט, לפני שקאבאנו יהפוך באופן רשמי לשופט בבית המשפט העליון.

המכסים האמריקאים והסיניים שנכנסו לתוקף ביום שישי האחרון - על מוצרי יבוא בשווי 34 מיליארד דולר בשנה מהצד השני - ייקרו את העלויות של חברות משני עברי האוקיינוס השקט, אבל החשש הגדול ביותר הוא מפני מכסים נוספים שיוטלו בהמשך, והחברות האמריקאיות אומדות את הנזקים שעלולים להיגרם להן. כך, למשל, יצרנית הרכב פורד מוטורס שמייצאת מספר משמעותי של מכוניות לסין, תיפגע ישירות ממכסי המגן הסיניים שנכנסו לתוקף ביום ו'. ליריבה ג'נרל מוטורס  יש פחות יצוא לסין, אבל כמו פורד, גם היא תלויה מאוד בשוק הסיני בגלל ייצור משותף עם השותפות שלה בסין.

אירופה: דיוויד דיוויס, השר הממונה על ניהול המו"מ ליציאת בריטניה מהאיחוד האירופי, התפטר במפתיע שלשום בלילה, בהתפתחות שמבשרת תקופה נוספת של זעזועים בממשלתה של תרזה מיי. אתמול הודיע גם שר החוץ בוריס ג'ונסון על פרישה מפתיעה מתפקידו. גל העזיבות מאיים כעת על ממשלתה של מיי, על רקע חילוקי הדעות בנוגע לעתיד בריטניה מחוץ לאיחוד האירופי ורצונה של מיי להוביל לכיוון "פרישה חלקית" שעדיין תותיר חלקים גדולים מהכלכלה בבריטניה קשורים באופן הדוק לכלכלת האיחוד.

ריכזו עניין:

בנק SunTrust הוריד את ההמלצה למניית eBay  מ-"Buy" ל-"Hold". בבנק מציינים כי לדעתם פסיקת בית המשפט העליון בארה"ב לגבי איסוף מסים מרוכשים באינטרנט תפגע בחברה.

מיקרוסופט  השיקה טאבלט במחיר 399 דולר. מדובר במכשיר הזול ביותר של החברה והוא צפוי להתחרות בטאבלט של אפל 

חברת המשקאות פפסיקו  הצליחה להכות את צפיות האנליסטים בדוחותיה לרבעון השני של השנה. הכנסות החברה ברבעון עמדו על 16.09 מיליארד דולר, לעומת ציפיות של 16.04 מיליארד דולר - עלייה של 2.4% לעומת הרבעון המקביל. הרווח הנקי של פפסיקו צנח ב-14% ל-1.82 מיליארד דולר. 

אתר בוקינג  רוכש את אתר השוואת המחירים האוסטרלי הוטלס קומביינד. אתר הוטלס קומביינד קם לפני 11 שנים ונמצא בבעלות מקימיו. הוטלס קומביינג פועל ב-40 שפות וכולל 120 אלף יעדים, בהם השוואת מחירים לעשרות אלפי בתי מלון.

חברת התרופות פייזר  הגיבה לביקורת של הנשיא דונלד טראמפ, שתקף את מחירי התרופות הגבוהים בציוץ אתמול. לטענת החברה, רוב מחירי התרופות שלה לא השתנו, וחלק אף ירדו. טראמפ כתב כי "פייזר ואחרות צריכות להתבייש בכך שהעלו את מחירי התרופות ללא סיבה". 

מניית טוויטר  נפלה אתמול במסחר ב-5.4%. זאת לאחר שפורסם כי מדי יום היא משהה מעל למיליון חשבונות מזויפים, דבר שיכול להשפיע לרעה על ספירת המשתמשים הפעילים בדוחותיה. עם זאת, סמנכ"ל הכספים של החברה הצליח להרגיע את הנפילות במניה לאחר שטען כי רוב החשבונות שהושהו לא מופיעים בספרים המשתשמים של החברה מלכתחילה. 

רשות ניירות הערך של ארה"ב (ה-SEC) עשויה לנקוט צעדי אכיפה נגד חברת אביליטי  ושני בעלי השליטה בה, המנכ"ל אנטולי חורגין וסמנכ"ל הטכנולוגיות אלכסנדר אאורבסקי, שמחזיקים יחד ב-64.6% מהון המניות של החברה. אביליטי, המספקת טכנולוגיות מודיעיניות לגופי ממשלה וצבא, נסחרת בנאסד"ק ובתל-אביב בשווי 19 מיליון דולר. החברה דיווחה ביום שישי על קבלת מכתב התראה מה-SEC, הנוגע לסיום החקירה שערכה הרשות החל מ-2017.

מדיווחים ברשת בלומברג עולה כי חברת טסלה  תפתח מפעל חדש בסין עם עם יכולת ייצור של כ-500,000 יחידות בשנה. מדובר בעליית ייצור משמעותית שכן המפעל הקליפורני של החברה ייצר עד כה כ-88,000 רכבים בשנת 2018.

לפי הערכות אפל  עשויה להוסיף עד כמיליארד דולר למחזור ההכנסות השנתי שלה ממוצרי מציאות רבודה. הצפייה היא ש-ARKit2, שהחברה חשפה בחודש הקודם יסייע למפתחים לייצר אפליקציות מציאות רבודה ברמה גבוהה.

חברת פייפל הולדינג  קיבלה דירוג "Buy" בזכות הפוטנציאל שלה לרווחים ב-2020 בזכות שת"פ אפליקציית התשלום הוירטואלי Venmo.