זיר"ה נגד פרטנר TV: "מעודדת צריכת תוכן פיראטית"

הארגון שנלחם נגד הפרות זכויות יוצרים ברשת טוען כי ברשותו הקלטות של נציגי מכירות של פרטנר TV שמשדלים לקוחות לצרוך תוכן פיראטי: "שירות פרטנר TV מעודד, מסייע ומשדל להפרת זכויות יוצרים" • דורש מיליון שקל כפיצוי

פרטנר TV / צילום: צחי הופמן
פרטנר TV / צילום: צחי הופמן

ארגון זיר"ה מאשים את פרטנר בשידול וסיוע לצריכה פיראטית של תוכן. במכתב שנשלח למנכ"ל פרטנר, איציק בנבנישתי, מאשימה זיר"ה את פרטנר כי היא מפרה את זכויות היוצרים של החברות בארגון, תוך שנציגיה משדלים את הלקוחות לצרוך תוכן פיראטי באופן גלוי וללא היסוס. "בימים האחרונים התגלה כי שירות פרטנר TV מעודד, מסייע ומשדל להפרת זכויות יוצרים", נכתב בפנייה.

זיר"ה הצטיידה בהקלטות של נציגי שירות של פרטנר TV, שבהם נשמעים הנציגים כמי שפועלים ומעודדים את הלקוחות להפעיל תוכנות להורדת תוכן פיראטי שמפר זכויות יוצרים, ובמכתבה היא אף מציגה דוגמאות לכך. במכתב ששלחה זיר"ה, באמצעות משרד עורכי הדין מ. פירון ושות', היא תובעת מפרטנר מיליון שקל לצורך פשרה בלבד. 

במכתב מצוין כי "תופעת גניבה וצריכה של תכנים מוגנים בזכות יוצרים ברשת האינטרנט על-ידי גולשים היא תופעה חברתית שיש לגנותה, שכן היא המסבה נזקים ישירים ועקיפים לעשיית התרבות והאומנות בישראל. שירות פרטנר TV מעמיד מעודד הפרת זכויות יוצרים של מרשותינו ואף פועל לקידום צריכת תכנים פיראטיים כאקט שיווקי לפרסום ומכירת ממיר של פרטנר TV".

ארגון זיר"ה הוקם על-ידי משדרים ובעלי זכויות יוצרים בהפקות מקור וכולל בין היתר את מפיקות התוכן הגדולות: קשת, RGE (בעלת ערוץ 10), ענני תקשורת, רשת, yes, הוט, יוניטד קינג וסלקום, ומטרתו היא לפעול למיגור תופעת גניבת התכנים והפרת זכויות היוצרים של המפיקים הנ"ל באתרי פיראטיים ברשת האינטרנט. נדגיש כי פרטנר אינה חברה בארגון זיר"ה.

במכתב מצוין כי התברר לאנשי זיר"ה כי שירות פרטנר TV מעמיד לרשות הציבור אפשרות לצפייה ישירה באתרים פיראטיים בהם מועברים תכנים, סרטים וסדרות, לרבות הפקות מקור, אשר זכויות היוצרים שלהן שייכות לחברות בארגון, תוך הפרת זכויות היוצרים.

בהמשך המכתב כאמור מציינת זיר"ה הקלטות של שיחות בין לקוחות לנציגי פרטנר TV שבהן שומעים כיצד הנציגים מדריכים את הלקוחות לצרוך תוכן של yes למשל מאתר פירטי הנקרא 'סדרות', שנגדו הוצאו צווי חסימה קבועים. עוד נטען כי נציגי פרטנר מטעים את הצרכנים לחשוב כי צפייה באתרים פיראטיים דרך ממיר פרטנר הינה פעולה חוקית ולא היא.

בהמשך זיר"ה טוענת כי איננה מתכוונת לעבור לסדר היום בעניין זה והיא רואה את חברת פרטנר ומנהליה כנהנים וכאחראים במישרין להפרות זכויותיהן ולנזקים הכבדים שנגרמים לחברות בארגון.

מפרטנר נמסר: "הוט ו-yes מאבדות אלפי לקוחות שעוברים לפרטנר TV ובזכות כך נהנים משירות הטלוויזיה המתקדם בישראל הפועל על פי חוק, וגם חוסכים אלפי שקלים בשנה. להוט ו-yes יש ממירים מיושנים שאינם מתאימים להרגלי הצפייה החדשים. תלונות השווא מטעמם נובעות מתסכול עמוק על כך שנשארו מאחור במקום להבין שממיר פתוח הוא הדרך החדשה והחוקית לצפות בטלוויזיה".