"חיוב חברות סלולר בהפקות מקור יהיה כמו זריקת חמצן"

נדב חנין, סמנכ"ל השיווק של הוט, אמר את הדברים הערב במסגרת ועידת MAD של "גלובס" • "מדובר בזריקת חמצן של 100 מיליון שקל לתעשייה הישראלית" • "הפקות מקור הפכו לפרזנטוריות של הוט"

סמנכ"ל השיווק של הוט, נדב חנין, בוועידת MAD / צילום: תמר מצפי
סמנכ"ל השיווק של הוט, נדב חנין, בוועידת MAD / צילום: תמר מצפי

"השבאבניקים שניצחו את הדות'רקים" - זה שם ההרצאה שנשא נדב חנין, סמנכ"ל השיווק של הוט, בוועידת MAD לשיווק, פרסום, דיגיטל ותקשורת בתל-אביב, שהתקיימה אתמול (ב'). "כשחשבנו על שם להרצאה", סיפר, "חשבנו שכולם יכירו את שתי הסדרות עליהן מדברת הכותרת, אבל הופתענו לגלות שלמרות הפופולריות, ולמרות ש'משחקי הכס' זכתה בכל-כך הרבה פרסים, ולמרות שמדובר באחת מהסדרות המצליחות בעולם - עדיין היו מי שחשבו שיש טעות כתיב ואפילו בלבלו אותה עם קלאב הוטל לוטראקי".

עולם הטלוויזיה עובר להפקות מקור, קבע חנין, והזכיר כי "נטפליקס הפיצה עד לפני כמה שנים תוכן של חברות אחרות, אבל היא עברה להפיק לבד והפסיקה לאפשר לאחרות להפיץ את התוכן שלה. דיסני רכשה את הולו, והיא תתחיל לספק מוצר שיספק את התכנים שלה ותחזיר את תכני דיסני מנטפליקס".

"הנחת העבודה", אמר חנין, "הייתה שהשחקנים החדשים יתמקדו במחיר, אבל שוק הטלוויזיה שונה מהסלולר, כי תוכן עולה כסף, ותוכן בינלאומי לא מייצר בידול. הקהל הישראלי בוחר פעם אחרי פעם בהפקות מקור, וכל סדרה ישראלית עושה פי 10 מכל סדרה אחרת. ההשקעה בתוכן יוצרת חומת מגן מול התחרות, והמשוואה היא שתוכן ישראלי שווה הוט".

"כמה הפקות מקור לדעתכם מפיקה הוט בשנה?", שאל חנין את הקהל, והשיב: "100 הפקות מקור בשנה, שהן 1,000 בעשור האחרון. 2 מיליארד שקל. תחשבו מה זה עושה לתרבות ולתעסוקה - תעשייה שלמה".

חנין ניצל את הבמה לקרוא לרגולטור לחייב את המתחרות החדשות בשוק הטלוויזיה - חברות הסלולר פרטנר וסלקום - בהפקות מקור. "התעשייה הישראלית יכולה לקבל זריקת חמצן של 100 מיליון שקל אם הרגולטור יחייב את הטלוויזיות הסלולריות בהפקות מקור בדיוק כמו את הוט ואת yes".

לדברי חנין, לא רק סכום הכסף חשוב אלא גם אופן השקעתו. הוא פירט את הנוסחה של הוט, שכוללת את מה שהוא הגדיר "עיקרון הרצף - לספק תכנים מגיל 0 עד 9,9 כדי שלכל צרכן במשפחה יהיה תוכן שמתאים עבורו ומנעד רחב של סדרות; לצד עיקרון הראשוניות - לקחת יוצרים שיביאו סיפור אישי שעוד לא נראה על המסך".

לצדם ציין חנין את "עיקרון המקוריות - פיתוח ז'אנרים חדשים", והזכיר את הסדרה "מחוברים". "מי האמין אז שכל אחד ייקח מצלמה ויתחיל לתעד את עצמו", שאל והמשיך והזכיר את הסדרה "אוטונומיות" שתשודר במהלך השנה, שבהוט מכנים "הדיסטופיה הראשונה בישראל". "הפקות מקור הפכו לפרזנטוריות של החברה", אמר חנין.