אקסלנז מתעוררת: שת"פ עם תאגיד BMS והנפקה בארה"ב

חברת אקסלנז ביוסיינס ותאגיד התרופות BMS (בריסטול מיירס סקוויב) ישתפו פעולה בשני ניסויים בתחום הכבד השומני • אקסלנז גם נערכת לקראת הנפקה בנאסד"ק בחודשים הקרובים

חברת אקסלנז  ביוסיינס שבשליטת (76%) משקיע הביומד מורי ארקין, אשר מפתחת בדיקות נשימה לאבחון מחלות של מערכת העיכול, הודיעה כי תשתף פעולה עם תאגיד התרופות BMS (בריסטול מייר סקוויב) בשני ניסויים משותפים בתחום הכבד השומני. אקסלנז מפתחת בדיקה לאבחון כבד שומני אשר יכולה להחליף בחלק מן המקרים ביופסיה לכבד, והיא תספק את הבדיקות לניסוי שמטרתו לבחון עילות תרופות לכבד שומני שמפתחת BMS. האחרונה תממן את הניסויים במלואם.

הצורך בביופסיה לכבד הוא אחד האתגרים באבחון המחלה וגם בגיוס חולים לניסויים קליניים במחלת הכבד השומני. הבדיקה של אקסלנז לכב שומני עדיין אינה מאושרת לשיווק, אולם בכל זאת BMS תשתמש בבדיקה זו כחלק מפרופיל הבדיקות שישמשו לאבחון מצבם של החולים בניסוי. כך ניתן יהיה להפיק מן הניסויים גם נתונים השווים בין הבדיקה של אקסלנז לבדיקות אחרות בהן תשתמש BMS בניסוי, ונתונים אלה יכולים לתמוך באישור הבדיקה של אקסלנז לשיווק בעתיד.

בעקבות ההודעה עלתה מניית אקסלנז 2.56% והחברה נסחרת לפי שווי של 347 מיליון שקל.

בשנה האחרונה חלה עליה של כ-160% במנייה אקסלנז, על רקע חתימת הסכם שיווק למוצר המוביל של החברה, בדיקה לאבחון נוכחות החיידק H. Pylori, מול רשת המעבדות השניה בגודלה בארה"ב, לאבקורפ. כמו כן עלתה המניה על רקע כוונת החברה להנפיק בארה"ב. על פי הערכות השוק, החברה תפעל לגייס כמה עשרות מיליוני דולרים, לפי שווי גבוה מעט משוויה הנוכחי בתל אביב.

החברה היא כאמור בשליטת ארקין, ובעלת עניין נוספת בה היא קבוצת מגדל (5.5%) ארקין, כבעל השליטה, צפוי להשתתף בהנפקה, כפי שעשה בהנפקת חברת סולג'ל ויורוג'ן. את החברה מנהל רפי ורנר.

ברבעון הראשון של 2018, רשמה אקסלנז הכנסות של 3.3 מיליון דולר, גידול של 84% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. בעת פרסום הדו"חות החברה אישררה את תחזיותיה לפיהן הכנסותיה יעמו על 17-19 מיליון דולר בשנת 2018 ועל 28-32 מיליון דולר ב-2019.

החברה הפסידה ברבעון הראשון בשנת 2018 כ-874 אלף דולר לעומת הפסד של כ-1.9 מיליון דולר בתקופה המקבילה.