פורצי זירת הקריפטו בנקור גנבו אסימונים בשווי 23 מ' ד'

פלטפורמת המסחר במטבעות קריפטו, המנוהלת על ידי מייסדיה בישראל, דיווחה הלילה כי מאחד מארנקיה הדיגיטליים נגנבו כ-25 אלף אסימוני את׳ריום ומאות מיליוני אסימוני קריפטו אחרים • כפי שפורסם ב״גלובס״ אתמול, בנקור עצרה את פעילותה כדי לחקור את הפריצה

בעדכון שפרסמה אתמול בלילה (ב'), דיווחה פלטפורמת המסחר במטבעות קריפטוגרפיים Bancor כי ביום ראשון בלילה נפרץ ארנק דיגיטלי שהחברה השתמשה בו כדי לבצע עדכון במערכת שלה, ובאמצעותו נגנבו מבנקור אסימוני קריפטו בשווי כולל של כ-23.5 מיליון דולר.

לדברי בנקור, בפריצה נגנבו כ-25 אלף אסימוני את׳ריום, ששוויים 12.5 מיליון דולר, 3.2 מיליון אסימוני קריפטו של בנקור (Bancor network tokens או בקיצור BNT) בשווי כ-10 מיליון דולר, ועוד כ-229 מיליון אסימוני NPXS בשווי כמיליון דולר.

חברת בנקור נוסדה ב-2016 על ידי ארבעה יזמי הייטק ישראלים: גיא בן־ארצי, מנכ"ל החברה, אחותו גליה בן-ארצי, מנהלת הפיתוח העסקי, אייל הרצוג, מנהל המוצר, ויהודה לוי, מנהל הפיתוח הטכנולוגי בחברה. בנקור פיתחה פלטפורמה להמרת מטבעות קריפטו, שמאפשרת לבעליהם לסחור בהם או להמירם במהירות וללא צורך בגורם נוסף. לדברי החברה, היא יצרה רשת של נזילות למטבעות דיגיטליים. החברה פועלת כיום ממשרדים במגדל אמות אטריום ברמת גן ומעסיקה כ-50 עובדים.

כפי שפורסם אתמול באתר "גלובס", האקרים פרצו למערכת של בנקור והצליחו לגנוב ממנה מיליוני אסימוני קריפטו. פלטפורמת המסחר הפסיקה את פעילותה אתמול כדי לחקור את "פרצת האבטחה", שעל פי הדיווח שלה התגלתה במערכת שלה בלילה שעבר (בין יום א' ל-ב'). "אנחנו לוקחים את האירוע הזה ברצינות רבה", נכתב אתמול בהודעה של בנקור בחשבון הטוויטר שלה. "אנחנו משתמשים בכל המשאבים כדי לפתור את העניין, להשיב את הרשת שלנו לפעילות מקוונת ולאתר את הפושעים המעורבים באירוע". בנקור הוסיפה כי "הפרטים של פרצת האבטחה עדיין נחקרים".

החברה פירטה בהודעה כי "נפרץ ארנק דיגיטלי, ששימש כדי לעדכן כמה חוזים חכמים ברשת בנקור. הארנק שנפרץ שימש לאחר מכן כדי לגנוב מהחוזה החכם של רשת בנקור 24,984 אסימוני את׳ר, 229.3 מיליון אסימוני NPXS ו-3.2 מיליון אסימוני BNT". החברה הדגישה כי "אף אחד מארנקי המשתמשים לא נפרץ".

לדברי בנקור, "ברגע שהגניבה זוהתה, הצלחנו להקפיא את אסימוני BNT הגנובים, וכך הגבלנו את הנזק לאקוסיסטם של בנקור מהפריצה. היכולת להקפיא אסימונים מובנית בפרוטוקול התוכנה של בנקור ונועדה לשמש במצבים קיצוניים כדי לשקם את המערכת מפרצת אבטחה, כשהיא מתירה לבנקור למנוע ביעילות מפני הגנב לברוח עם האסימונים הגנובים". עם זאת, החברה הוסיפה כי "זה בלתי אפשרי להקפיא אסימוני את׳ריום (ETH) או כל אסימון קריפטו אחר שנגנב. ואולם, אנו עובדים כעת יחד עם עשרות בורסות קריפטו כדי לאתר את האסימונים שנגנבו וכדי להקשות על הגנב להנזיל אותם".

האסימון איבד 70% מהשיא

סטארט-אפ הבלוקצ׳יין בנקור עלה לכותרות ביוני 2017, לאחר שהצליח לגייס בהנפקת מטבע קריפטו (ICO) כ-153 מיליון דולר - אחד מגיוסי ה-ICO הגדולים בשנה שעברה. אסימוני הקריפטו של בנקור, BNT, נסחרים הבוקר (יום ג׳) לפי שער של 2.65 דולרים, המשקף להם שווי שוק של כ-135 מיליון דולר, לפי נתוני אתר CoinMarketCap.

מחירו של ה-BNT צנח בחודש האחרון בכ-26% והשלים ירידה של 49% מתחילת השנה. באמצע ינואר הגיע ה-BNT למחיר שיא של כ-10 דולר, אבל מחירו הנוכחי נמוך ביותר מ-70%. בשווי השוק הנוכחי שלו, האסימון של בנקור ניצב במקום ה-74 מבין כ-1,600 מטבעות קריפטו, לפי נתוני CoinMarketCap.

אסימון הקריפטו את׳ריום (ETH), שעל התקן שלו מבוסס גם האסימון של בנקור, נסחר כיום במחיר של כ-480 דולר, אחרי שירד בכ-16% בחודש האחרון. מבחינת שווי השוק שלו, העומד כיום על כ-48 מיליארד דולר, את׳ריום ניצב במקום השני אחרי המטבע הקריפטוגרפי המוביל, ביטקוין. הביטקוין נסחר כיום סביב מחיר של 6,800 דולר, אחרי שירד בכ-8% בחודש האחרון, ושווי השוק שלו כ-116 מיליארד דולר.

אתמול דיווח אתר CoinTelegraph כי ההאקרים שפרצו לבנקור סחרו בחלק מאסימוני הקריפטו שגנבו באמצעות שירות המרת המטבעות Changelly. קונסטנטין גלאדיש, מנכ"ל Changelly, אישר את הפרטים והוסיף כי "לאחר מכן האסימונים הוקפאו על ידי ארגון בנקור. כעת אנו מסייעים באיתור ההחזקות שנגנבו".

את פניהם של הגולשים לאתר בנקור קיבלה אתמול הודעת החברה, שלפיה "בנקור עושה פעולות תחזוקה ותשוב לפעילות מקוונת בקרוב". בניסיון להרגיע את משתמשי הפלטפורמה, נכתב בעמוד הבית של האתר: "בנקור אינה מחזיקה בנכסים שלכם. הארנק והכסף שלכם תמיד בטוחים ונמצאים בהחזקתכם בבלוקצ'יין בכל שעה".