נעילה ירוקה במסחר בת"א; מניות הטק ריכזו את העליות

אתמול הודיע בנק ישראל כי הריבית תישאר ללא שינוי אך צפויה לעלות ל-0.25% עד סוף 2018 • פלטפורמת הסחר בנקור נפרצה, ונגנבו ממנה מטבעות קריפטו בשווי 23.5 מיליון דולר • אמש דיסקונט עלה ב-2% בעקבות ההודעה על מיזוג מרכנתיל ודקסיה ישראל

הבורסה לניירות ערך בתל-אביב / צילום: איל יצהר
הבורסה לניירות ערך בתל-אביב / צילום: איל יצהר

יום המסחר החדש בבורסת תל-אביב ננעל הבוקר (ג') בעליות.

 

הוועדה המוניטרית של בנק ישראל הודיעה אתמול (ב') על הותרת את הריבית ללא שינוי, ברמה של 0.1%. על-פי התחזית המעודכנת של חטיבת המחקר בבנק לרבעון השני של 2018 (המתפרסמת היום לצד הודעת הריבית), צפויה הריבית לעלות ל-0.25% עד סוף השנה. ההחלטה על העלאת הריבית עשויה להתקבל באחד מ-3 המועדים הקבועים לכינוס הוועדה המוניטרית שנותרו עד סוף השנה: ב-29 באוגוסט, ב-8 לאוקטובר או ב-26 לנובמבר, כשההערכה היא שהבנק יעדיף להמתין למועד האחרון, כלומר לנובמבר.

פלטפורמת המסחר במטבעות קריפטוגרפיים Bancor הפסיקה את פעילותה אתמול (ב') בעקבות פרצת אבטחה. לאחר עמימות בנוגע לסדר הגודל של הנזק, התבשר במהלך הלילה כי נגנבו מטבעות קריפטו בשווי 23.5 מיליון דולר. 
בציוץ בחשבון הטוויטר הרשמי של בנקור, אישרה בנקור כי הקפיאה את פעילותה בעקבות פרצת האבטחה במערכת, וזאת כדי שתוכל לחקור את האירוע לפני שתמסור דיווח מלא בעניין. על פי הודעת החברה, "אף ארנק של משתמש בנקור לא נפרץ באירוע. עברנו להליך של תחזוקה במערכת, ובקרוב נפרסם דיווח מפורט יותר. אנו מקווים לשוב לפעילות מקוונת בהקדם האפשרי".

קרן ההשקעות פימי שמוביל ישי דוידי רכשה לאחרונה את הקומה ה-40 והעליונה במגדלי אלון 2 בתל-אביב מידי חברת הארגז של חגי שלום , תמורת כ-21 מיליון שקל. שטח הקומה כ-1,100 מ"ר, והמחיר בעסקה עמד על 19 אלף שקל למ"ר ברמת מעטפת. בתוספת 15 מקומות החניה שתקבל הקרן והשקעה בבניית המשרדים, צפויה עלות הרכישה לעמוד על 25 מיליון שקל לפחות.

לאחר מספר חודשים בהם בחנו בדיסקונט  את רכישת דקסיה ישראל  ישראל, המתמחה באשראי לרשויות המקומיות, הבנק שלח ביום א' מכתב רשמי בנושא ליו"ר דקסיה ישראל לבנה שיפמן. "דירקטוריון דיסקונט פונה בוחן את האפשרות למיזוג בין דקסיה למרכנתיל, והסמיך את הנהלת דיסקונט לפנות אליכם בבקשה להיכלל בכל תהליך שיתבצע בעניין", כותבת מנכ"לית דיסקונט לילך אשר-טופילסקי. עוד היא כותבת: "אנו סבורים כי מאפייני הפעילות של קבוצת דיסקונט, גודלה ויכולותיה, מאפשרים שילוב מיטבי בין פעילותו הייחודית של דקסיה לדיסקונט".