בלוך: "כיום כולנו קהל שבוי של חברת החשמל. זה ישתנה"

כך אמר מנכ"ל חברת החשמל, עופר בלוך, בוועידת MAD של "גלובס" בנושא "איך משווקים חשמל" • "כדי להתחרות חברת החשמל צריכה לעשות שינוי ולחשוב קודם כל איך היא מתקשרת עם הלקוחות"

עופר בלוך, מנכ"ל חברת החשמל, בוועידת MAD / צילום: איל יצהר
עופר בלוך, מנכ"ל חברת החשמל, בוועידת MAD / צילום: איל יצהר

"אני עומד בראש הארגון שכולכם מכירים, וכולכם הקהל השבוי שלו, ואני אנסה לשכנע אותכם שזה הולך להשתנות" - כך פתח את דבריו הערב (ב') מנכ"ל חברת החשמל, עופר בלוך, בוועידת MAD של "גלובס" במתחם הקאמרי בתל-אביב.

"חברת החשמל במשך שנים לא עסקה בתדמיתה וכשהגעתי לתפקידי הסבירו לי שערך המותג הוא לא חשוב. גם כשהחברה כבר ניסתה לעשות משהו, אז היו מי שדאגו לבלום אותה וככה מצאנו את עצמנו עם שקע ותקע מוכרים בטיחות וטיפים לקיץ".

לתפיסת בלוך, לאחר שרפורמת החשמל אושרה בממשלה לפני חודש ומשק החשמל ייפתח לתחרות, המצב הקיים צריך להשתנות ועל החברה להתאמץ כדי לשווק את עצמה ולהילחם על לקוחותיה. "חברת החשמל שהיו לה צרכני החשמל, בעידן הרפורמה תצטרך לראות לקוחות שצריכים להיות במרכז".

בלוך הגדיר את רפורמת החשמל כרפורמה "היסטורית" שהושגה אחרי 22 שנים של דיונים. וציין כי כבר היום 30% מהחשמל מיוצר על ידי היצרנים הפרטיים. לאחר יישום הרפורמה, חברת החשמל תישאר עם 35% מייצור החשמל בישראל.

לגבי מקטע האספקה שכוללת טיפול בלקוחות הקצה - קריאת המונים, הקשר עם הלקוח, שירות הלקוחות והבילינג, נתח השוק של חברת החשמל יצטמצם לאחר יישום הרפורמה ל-60%. לדברי בלוך, המשמעות היא שחברת החשמל תצטרך להיות תחרותית במקטע האספקה.

"חברת החשמל תציע ללקוחות שלה סל של מוצרים נלווים - כמו שירותי בית חכם, ניהול חכם של האנרגיה הביתית - התייעלות אנרגטית, והגנת סייבר בתשתיות אנרגיה. שהרי כל בית חכם, עם מונה חכם שמאפשר ללקוח לנהל את צריכת האנרגיה שלו בשליטה מרחוק - הופך למטרה נוחה לתקיפת סייבר".

"כדי להתחרות חברת החשמל צריכה לעשות שינוי קודם כל איך היא מתקשרת עם הלקוחות, הכוונה היא גם לעולם הדיגיטל, הרשתות החברתיות וכו' - למעשה כמו כל חברה מודרנית היום", אמר בלוך.

לדברי בלוך, מחיר החשמל בישראל הוא מהנמוכים באירופה ומבחינת איכות אספקת החשמל הנמדדת בכמה דקות בשנה החברה לא סיפקה חשמל ללקוח, חברת החשמל נמצאת במקום טוב באמצע עם כשעתיים בשנה.

בלוך התייחס בדבריו לעתיד משק החשמל וציין כי הטכנולוגיה משתנה ומתקדמת לפיתוח פתרונות לאגירת אנרגיה וייצור עצמי על גגות כבר קיים. 'כל לקוח של חברת החשמל היום בעוד כמה שנים יוכל לייצר חשמל בעצמו על ולסחור בחשמל ואנחנו כחברת החשמל נצטרך לספק מענה לכך'.

לדבריו, החברה צריכה להתאים את עצמה להתקדמות הטכנולוגית: 'חברת החשמל תצטרך לעשות את זה באמצעות קודם כל רשת חכמה, שאנחנו הולכים להשקיע בשנים הקרובות קרוב ל-16 מיליארד שקלים בפיתוחה. אנחנו נשקיע גם באוטומטיזציה שלה מבחינת הקשר עם הלקוחות, ובסוף בסוף מחיר החשמל ירד, זאת אחרי כל ההשקעות הגדולות ואחרי שמשק החשמל יעבור שינוי', הבטיח בלוך.