שינוי ארגוני בדיסקונט: מקים חטיבה חדשה לדיגיטל ודאטה

בדומה לבנקים הגדולים גם בדיסקונט יהיו שני חברי הנהלה בתחום הטכנולוגיה, שנחשב לאתגר מרכזי הקיים כיום בבנקאות • בראש החטיבה יעמוד אריק פרישמן

בנק דיסקונט / צילום: אריאל ירוזלימסקי
בנק דיסקונט / צילום: אריאל ירוזלימסקי

בנק דיסקונט הודיע היום (ב') על שינוי ארגוני בבנק. הבנק, בניהולה של לילך אשר טופילסקי החליט להקים חטיבה חדשה - חטיבת הדיגיטל והדאטה. בראש החטיבה יעמוד אריק פרישמן, הוא כיום ראש אגף דיגיטל. פרישמן יקודם לתפקיד ראש חטיבה וימונה לחבר הנהלה. בנוסף לאחריות על הפעילות שיש לו כיום, ושהייתה תחת חטיבת הטכנולוגיה והתפעול, יקבל פרישמן גם אחריות על חלק מהנושאים הנמצאים כיום בחטיבת האסטרטגיה.

חטיבת הדיגיטל והדאטה תעסוק בפיתוח פעילות הבנק בערוצים הישירים, וכן תהיה אחראית על כל עולם התשלומים. נזכיר בהקשר זה כי דיסקונט רכש אשתקד את אפליקציית התשלומים Paybox. בנוסף הוא יהיה אחראי על פעילות מערכת ה-CRM של הבנק, שנכנסה לתוך דיסקונט רק בשנים האחרונות.

תחום הטכנולוגיה הוא אחד הנושאים המרכזיים המעסיקים את הבנקים. לבנקים מערכות מחשוב ישנות מצד אחד, ומנגד איומים תחרותיים מצד סטארט-אפים. בבנקים השונים מתבצעים בשנים האחרונות שינויים ארגוניים שונים בתחום הטכנולוגיה, וכיום מלבד פועלים ולאומי, גם בדיסקונט ישנם שני חברי הנהלה האחראים על הפעילות הטכנולוגית. לרוב החלוקה היא בין הפעילות הטכנולוגית השוטפת, ופעילות החדשנות.

הקמת החטיבה מצטרפת להודעה נוספת של הבנק: כפי שפורסם הבוקר באתר "גלובס" - יקי זנו, סמנכ"ל הטכנולוגיה בבזק יצטרף לדיסקונט ויכהן כראש חטיבת הטכנולוגיות והתפעול. זנו יחליף את לוי הלוי שמונה למנכ"ל חברת כרטיסי האשראי כאל.