איך העזת לחתום, ביבי?

אף פעם לא כתבתי שאני מתבייש בנתניהו - אבל אחרי שחתם על ההצהרה עם פולין, אני אומר זאת בריש-גלי

ראש הממשלה בנימין נתניהו / צילום: תמר מצפי
ראש הממשלה בנימין נתניהו / צילום: תמר מצפי

אני מתקשה מאוד, בצער וכאב גדול, להבין איך ראש הממשלה חתם על ההצהרה המשותפת עם פולין בנוגע לאחריות הפולנים לרצח יהודים בשואה. קודם כל, לקיחת האחריות לחתימה. זה לא הוא. מי שאשמה היא ההיסטוריונית הראשית של יד ושם שנתנה את ברכתה להצהרה. כי ביבי כידוע עושה מה שאומרים וכותבים לו. מה, הוא לא קרא את הנוסח? אני דווקא קראתי, ומבלי להיעזר בשום היסטוריון. מי צריך היסטוריונים או פרשנים או עזרה "מקצועית" כלשהי, כאשר המלים והמעשים מדברים - זועקים - בעד עצמם???!!!

הפולנים ועשן המומתים

לא מבין למה בכלל ביבי נכנס למשחק ההצהרות הזה. אנחנו צריכים להתדיין על חלקם של הפולנים בשואה? כשלעצמי, נולדתי בארץ, אבל רוב בני משפחתי היו שם, בפולין. ואחר-כך הם היו שם, באושוויץ. מחנה המוות הנורא ביותר, שהיה ממוקם כידוע על אדמת פולין, מוקף באוכלוסייה פולנית שמדי יום שאפה אל ריאותיה את עשן המומתים במשרפות. וכמובן שהמחנה תוחזק לא רק עלי-ידי גרמנים, אלא גם אזרחים פולנים שסייעו בהשמדה.

הפולנים ה"משובחים"

פולין היא מדינה שהאנטישמיות היא חלק בלתי נפרד של נשמתה. אז בא ראש ממשלת פולין ודורש חקיקה שתמרק את האנשים האלה. כמובן שהיו גם פולנים שעזרו ליהודים. הם היו מיעוט במיעוט. אבל זה הספיק לראש ממשלת פולין לשבח אותם בהצהרה, כאילו הם היו תמצית פעילותם של הפולנים. וראש הממשלה של העם היהודי נותן את הגושפנקה של העם בישראל לשקר ההיסטורי והעובדתי הזה.

סינרה של ההיסטוריונית

כאשר קראתי לראשונה את ההצהרה, וזה לא משנה איזה נוסח, הרגשתי ששוב יורקים עלינו. הפעם לא הנאצים, לא הפולנים, אלא ראש הממשלה המדגיש בכל הזדמנות שהוא שומר על העם היהודי. ואז הוא מתחבא מאחורי סינרה של היסטוריונית. הוצאתי היום מהארון את תמונות בני משפחתי. סבא וסבתא משני הצדדים, דודים ודודות, בני דודים וכו'. דמם זועק נגד הזילות שראש ממשלה ישראל נוהג כלפיהם, כדי לרצות את מנהיגות העם הרצחני הזה. מה היינו אומרים, מה היה ביבי אומר, אם אבו מאזן, למשל, היה אומר את הדברים שביבי חתום עליהם?

כן, אני נכלם

יש לי הרבה ביקורת על ראש הממשלה, בעיקר על אישיותו והתנהגותו. אבל אף פעם לא כתבתי שאני מתבייש בו או בממשלתו, בוודאי לא במדינה שהוא מנהיג. אבל היום אני אומר זאת בריש-גלי. בשם הסבים והסבתות שלי ושאר צאצאיהם שהנאצים והפולנים רצחו ושרפו.