דרישה מאדרי-אל מידע על משיכות כספים שביצע בעל השליטה

לבקשת רשות ני"ע פרסמה לאחרונה החברה עדכון שלפיו בסוף 2017 משך אדרי סכומים "אשר יצרו יתרת חובה של בעל השליטה כלפי החברה", ובאדרי-אל הדגישו כי "סכומי המשיכות הושבו לחברה במלואם"

גבי אדרי, בעלי אדרי–אל / צילום: סיון פרג'
גבי אדרי, בעלי אדרי–אל / צילום: סיון פרג'

רשות ני"ע ממשיכה לעסוק במשיכות הכספים שביצע גבי אדרי, בעל השליטה בחברת אדרי-אל, במסגרת תפקידו כמנכ"ל, וכחלק מכך עדכנה חברת הנדל"ן כי במסגרת בירור מנהלי שמבצעת הרשות בנושא, היא קיבלה ממנה דרישה "להמצאת כל מידע ומסמך בקשר עם משיכות כספים מהחברה" שביצע אדרי בסוף 2017 ובתחילת 2018.

לבקשת רשות ני"ע, אדרי-אל  פרסמה עדכון בנושא לפני שבועות ספורים, שממנו עלה כי בסוף 2017 משך אדרי סכומים על חשבון דמי ניהול לרבעון הרביעי של אותה שנה (2017) ולשנת 2018, "אשר יצרו יתרת חובה של בעל השליטה כלפי החברה", שבסוף 2017 עמדה על כ-1.3 מיליון שקל.

באדרי-אל הדגישו כי "סכומי המשיכות הושבו לחברה במלואם על-ידי בעל השליטה", וכי הוא לא משך חלק מדמי הניהול בגין הרבעון הראשון של השנה, כך שיתרת הזכות שלו עומדת כעת על כ-1.6 מיליון שקל.

ברקע לעדכונים האחרונים, אדרי-אל מקדמת הנפקת אג"ח (ג') בהיקף של כ-100 מיליון שקל, לצורך פדיון סופי של אג"ח בהיקף דומה שהיא נדרשת לבצע בקרוב, ולקראת זאת פרסמה אמש טיוטה שנייה לתשקיף להשלמה ומסמך התניות מעודכן.

עוד עדכנה אדרי-אל בתחילת השבוע כי היא מנהלת מו"מ למכירת מלוא זכויותיה במתחם מפעל גיבור שבקריית שמונה, וכי "חלק מתמורת המכירה, ככל שהמו"מ יבשיל לכדי הסכם מחייב, ישמש את החברה לפירעון חלק מיתרת החוב של החברה כלפי איגרות החוב (סדרה ב') ואילו שאר התמורה תשמש את החברה לפעילותה השוטפת".

מדובר בקרקע בשטח של כ-68.5 דונם הממוקמת באזור התעשייה הצפוני של קריית שמונה, שעליה ניצבים מבנים במצב שאינו שמיש, "אולם הם בעיקרם מבנים קשיחים בעלי שווי פיזי ממשי הראויים לשיקום, ולשימוש לתעשייה, אחסנה ובשימוש כמבנים לוגיסטיים".

בדוחות אדרי-אל לשנת 2017 שווי המתחם הוערך ב-19 מיליון שקל, לעומת עלות של פחות מ-15 מיליון שקל שבו נרכש בשנת 2007. נכס זה מהווה אחד מהנכסים המשועבדים לטובת מחזיקי אג"ח ב', נוסף לקניון שמונה סנטר - הנכס העיקרי של אדרי-אל, ותחנה מרכזית אגד בקריית שמונה.

למחזיקי סדרת האג"ח החדשה מתכננת החברה להוסיף כנכסים משועבדים גם את הקרקע שהיא מחזיקה ברחוב קלר שבחיפה (אורנים) שעליה פועל סניף של רשת שופרסל, וקרקע בצומת בית ליד, הסמוכה לנתניה.

אדרי-אל, שפעילותה מתרכזת בצפון הארץ, פועלת בתחומי הייזום, הפיתוח, ההקמה, ההשכרה, הניהול וההחזקה של נדל"ן, ומחזיקה כיום בשבעה נכסים בישראל, הכוללים כ-10,000 מ"ר שטחי מסחר ומשרדים להשכרה, נוסף לשטחים שיש לה במתחם גיבור ספורט.

מניית אדרי-אל התחזקה מתחילת השנה ב-7% ומשקפת לחברה שווי נוכחי של כ-30 מיליון שקל.

מניית החברה אינה עומדת בכללי השימור של הבורסה, אולם כן עומדת בתנאי ההקלה הקבועים בהנחיות, עם שיעור החזקות ציבור גבוה מ-12.5%, שווי החזקות ציבור של יותר מ-4 מיליון שקל ועושה שוק למניותיה, אולם במקרה שבו לא תעמוד בתנאים בסוף 2018 היא צפויה לעבור לרשימת השימור.