"זלזול במשאבי הציבור, ועידוד להפרת חוק"

עיריית פתח תקווה גורמת לאי-שוויון בקרב תושבי פתח תקווה כאשר היא מאפשרת במשך שנים לעמותות שונות לבצע שימוש בנכסים עירוניים ללא תשלום דמי שכירות, תוך שהיא משלמת להן את הוצאות המים והחשמל, כך עולה מדוח מבקר המדינה

איציק ברוורמן - ראש העיר פתח תקווה / איל יצהר
איציק ברוורמן - ראש העיר פתח תקווה / איל יצהר

עיריית פתח תקווה גורמת לאי-שוויון בקרב תושבי פתח תקווה כאשר היא מאפשרת במשך שנים לעמותות שונות לבצע שימוש בנכסים עירוניים ללא תשלום דמי שכירות, תוך שהיא משלמת להן את הוצאות המים והחשמל, כך עולה מדוח מבקר המדינה.

לעיריית פתח תקווה כמו לעיריות נוספות יש נכסים בבעלותה המיועדים לצרכים ציבוריים, שאת חלקם היא מקצה לעמותות שונות שנותנות שירותים ציבוריים. הקצאת הקרקעות היא תהליך רגיש, הקובע עובדות למשך שנים, ועל כן יש לבצע אותו בזהירות ובהתאם לנוהל הקצאת קרקעות ומבנים ללא תמורה שפרסם מנכ"ל משרד הפנים ב-2001.

המבקר מצא כי נכון להיום, פנקס הבעלות בנכסים של העירייה אינו מעודכן, לרבות רישום ההקצאות של נכסי העירייה. נמצא כי מתוך 283 נכסים שהיו בשימוש עמותות והיו אמורים לעבור הליך הקצאה, רק 75 (כ-27%) מוסדרים, 137 (כ-48%) נמצאו בהליך הסדרה, ו-71 (כ-25%) לא החלו כל עיקר בהליך הקצאה.

מעיריית פתח תקווה נמסר בתגובה כי "כל ההקצאות המוזכרות בדו"ח מבקר המדינה, הוקצו לפני שנים רבות. במהלך הקדנציה הנוכחית הוחל בתהליך מורכב להסדרת ההקצאות, על פי הנוהל התקין ו-75% מההקצאות כבר נכנסו לתהליך אישור כחוק".