CGS האמריקאית תתמודד במכרז על רכישת בזק און ליין

לחברה האמריקאית סניף מקומי, שאותו מנהל עודד שפירא • בשבוע שעבר פורסם ב"גלובס" שגם קבוצת תקשוב תשתתף במכרז על חברת המוקדים הטלפוניים

בזק / צילום: איל יצהר
בזק / צילום: איל יצהר

חברת CGS ישראל תתמודד במכרז על רכישת חברת בזק און ליין, כך נודע ל"גלובס". בכך היא תצטרף לקבוצת "תקשוב", שבשבוע שעבר נחשף ב"גלובס" כי אף היא מתעתדת להגיש הצעה במכרז. ההערכות בשוק הן שגם חברות המוקדים טלאול ובאבקום יגישו הצעות למכרז. את המכרז מוביל יאיר אפרתי מבנק ההשקעות בייס ואליו.
CGS ישראל היא הסניף הישראלי של CGS מארה"ב, ספקית גלובלית של יישומים עסקיים, למידה ארגונית ושירותי מיקור חוץ. CGS ישראל מספקת לחברות טכנולוגיה מוקדי שירות לקוחות ותמיכה טכנית במגוון שפות על בסיס מיקור חוץ. במרכז התמיכה הטכנית שלה בנתניה מעסיקה החברה כ-100 נציגי שירות המשרתים לקוחות גלובליים, ומספקים תמיכה למשתמשי קצה ולארגונים בישראל ובשבע מדינות דוברות רוסית שהשתייכו בעבר לברית המועצות.

הרקע להתמודדות קשור ברצון של CGS להרחיב את פעילותה בישראל. לדברי עודד שפירא, מנכ"ל הסניף המקומי, "הכוונה היא להביא ליישום המתודולוגיות של החברה העולמית בארץ. בפועל זה אומר גם שילוב של מומחים יועצים מהחברה מחו"ל בפעילות בזק אונליין אם נזכה, כפי שהיה בהקמת הסניף הישראלי בסוף 2015".

CGS האמריקאית מעסיקה 8,500 עובדים בעולם. בשנתיים האחרונות היא מפעילה מוקד בבניין סלקום בנתניה וכן מספקת תמיכה טלפונית לחברת המחשבים Dell בישראל ובמדינות ברה״מ לשעבר. הבעלים של החברה הוא פיל פרידמן, העוסק זה שנים בפעילות למען ישראל והיה נשיא ארגון ידידי בית החולים שערי צדק בארה"ב.

בזק און ליין עומדת למכירה כחלק מהאסטרטגיה החדשה של קבוצת בזק למכור פעילויות שאינן סינרגטיות. בזמן הקרוב ייפתח חדר מידע שבו יוכלו המתמודדים לבחון את מצב החברה כדי לגבש את הצעותיהם. המחיר של העסקה מוערך ב-35 מיליון שקלים, אך אין לדעת כמה  באמת יציעו המתמודדים בסופו של דבר. בזק און ליין עברה לרווח בשנה האחרונה אחרי שנים של הפסדים שבהן בזק סבסדה אותה.