ביבי ממשיך לעשות לביתו

מיקי זוהר מקדם חוק שמטרתו להעניק הטבות מס לרה"מ, והציבור שותק

חבר הכנסת מיקי זוהר / צילום: דוברות הכנסת
חבר הכנסת מיקי זוהר / צילום: דוברות הכנסת

בכנסת מקודם בימים אלה, בהליך מזורז, חוק שמטרתו היא אחת - להעניק הטבות מס לראש הממשלה. יוזם החוק הוא ח"כ מיקי זוהר מסיעת הליכוד שבראשה עומד נתניהו. ומה הייתה התגובה הציבורית? בסך-הכול כלום. במקום בו סיפי הארץ היו אמורים לרעוד, הכול רגוע. נתניהו ממשיך לעשות לביתו.

מי שעוד פקפק צריך עכשיו להודות: ביבי הוא באמת הגדול מכולם. מי שחושב אחרת, מוזמן לבדוק את העובדות. כמה אנשים היו דורשים - ומקבלים - הטבות מס מפליגות, כאשר הם נתונים תחת חקירות בחשד לעבירות פליליות בדיוק בתחום הזה: ניצול כספי המדינה לצרכים אישיים. או, אם לתרגם זאת לשפה מעין משפטית - חשד לקבלת שוחד (בכמה מקרים), וחשד למרמה (גם כן בכמה מקרים). אין צורך להיכנס יותר לעומק, הדברים פורסמו וידועים לכל (אולי פרט למנדלבליט).

נוח לבריות מבלפור

מי שתהה איך ולמה הגיע אדם בלתי ראוי כמו מיקי זהר לכנסת, עכשיו כבר ברור. הוא פשוט נוח לבריות, בעיקר אם הן משתייכות אל הימין, ובעיקר אם הן מתגוררות ברחוב בלפור ובקיסריה. הרי אף אחד לא יאמין שהיוזמה של הטבות המס היא של מיקי זוהר. למרות זאת לביבי ושכמותו, מיקי זוהר חיוני יותר מחברי כנסת אחרים ורציניים. הוא האדם האידיאלי לביבי: עושה מה שאומרים לו, מבלי להתחבט יותר מדי, או בכלל, בשאלות מוסריות של שימוש בכספי ציבור למטרות פרטיות.

ראש הממשלה בסכנת רעב

היותו של זוהר בכנסת שווה לנתניהו כ-100 אלף שקל, שהם סך כל הטבות המס שעברו בקריאה ראשונה - בהליך מזורז - כדי להציל את משפחת נתניהו מחרפת רעב מיידית. ביבי יזכה לפטור ממס בתחומים הבאים: השימוש ברכב השרד הממוגן; במעון הרשמי ברחוב בלפור בירושלים, ועל תשלומים שהמדינה משלמת למחיית המשפחה ולהוצאות בוילה הפרטית בקיסריה; השימוש ברכב השרד. ההטבות יימשכו 5 שנים נוספות לאחר הכהונה, גם אם ביבי יפרוש או יופרש מתפקידו הנוכחי.

דרך זוהר בחקיקה

יודגש כי היום ביבי משלם מסים כמו כל אזרח על הסעיפים הללו. מה קרה שמוגש חוק, ועוד בחקיקה מזורזת? אני לא חושב שקרה משהו חוץ מזה שביבי ושרה רוצים. כלומר, זה כמובן לא הם, זה מני נפתלי שהסית אותם לכך, כמו לכל דבר אחר. ההליכים המשפטיים נגדם עולים כסף, אז הם יחזירו אותו לעצמם בדרכים אחרות. כמו הדרך הזאת, דרך זוהר בחקיקה.

ללא תגובה

מה הייתה התגובה הציבורית לגזל הזה? - בעצם, כלום. נאום חוצב להבות פה ושם, אולי הייתה גם מחאה כלשהי במקום כלשהו? בסך-הכול כלום. במקום בו סיפי הארץ היו אמורים לרעוד, הכול רגוע. "כולם" בחו"ל? החום? אי-האכפתיות? המחשבה ששום דבר לא יוכל לחסום את ביבי בדישו? תבחרו.