לאחר הפרישה משיכון ובינוי: יובל דגים מונה למנכ"ל אבן קיסר

עדיין לא נקבע מועד לתחילת כהונתו של דגים בחברה מקיבוץ שדות ים

יובל דגים מנכ"ל חוגלה קימברלי /קרדיט צילום: יוני רייף
יובל דגים מנכ"ל חוגלה קימברלי /קרדיט צילום: יוני רייף

יובל דגים, שהודיע בתחילת השבוע לדירקטוריון שיכון ובינוי על פרישתו מתפקיד המנכ"ל, מונה למנכ"ל חברת אבן קיסר . עדיין לא נקבע מועד לתחילת כהונתו של דגים בחברה מקיבוץ שדות ים.

ליובל דגים ניסיון עשיר בניהול עסקים גלובאליים במגוון תעשיות, בהן חומרי בניין, מוצרי צריכה ובינוי. דגים מונה לתפקידו בשיכון ובינוי ב-3 באוקטובר 2017 ונכנס באופן מעשי לתפקיד ב-4 בינואר השנה. הפרישה באה על רקע עסקת המכירה של שיכון ובינוי, הנמצאת בשליטת שרי אריסון, לאיש העסקים נתי סיידוף באמצע חודש יוני.

דגים החליף בתפקיד את ירון קריסי. הוא הגיע לישראל במיוחד מאוסטרליה לאחר שכיהן בשנה וחצי שעד מינויו כמנכ"ל חברת מוצרי הטואלטיקה קימברלי-קלארק אוסטרליה וניו-זילנד, וזאת לאחר ששימש במשך כחמש שנים בתפקיד מנכ"ל קימברלי-קלארק ישראל.

אבן קיסר שעוסקת בייצור משטחי קוורץ, המשמשים למשל במטבחים ובחדרי אמבטיות, עוברת תקופה לא קלה. החברה מתנהלת כיום ללא מנכ"ל קבוע (המנכ"ל הזמני של החברה הוא יעיר אורבוך) לאחר שהמנכ"ל הקודם, רענן זילברמן, עזב במפתיע בסוף חודש מארס השנה אחרי כשנה בתפקיד, ולאחר שלא הצליח להביא למפנה בתוצאות העסקיות של החברה.

ברבעון הראשון של 2018 הכנסות החברה נותרו ללא שינוי ביחס לרבעון המקביל אשתקד, 136 מיליון דולר, אך הרווח הנקי נפל ב-86.5% ל-1.5 מיליון דולר בלבד.

אבן קיסר פועלת מקיבוץ שדות ים ובעלי המניות הגדולים בה הם מפעלי שדות ים וקרן הפרייבט אקוויטי טנא. על רקע הקשיים העסקיים של החברה צנחה מניית אבן קיסר בקרוב ל-60% בשנה האחרונה ושוויה הצטמק לכ-520 מיליון דולר.