ביהמ"ש בניו זילנד קבע כי מייסד Megaupload יוסגר לארה"ב

ארה"ב מנסה להביא להסגרתו של קים דוטקום מאז 2012 • הוא מואשם בכך שהיה מעורב בארגון פשע בינלאומי, שגרם למחזיקי זכויות יוצרים להפסיד סכום מוערך של 500 מיליון דולר

קים דוטקום / צילום: רויטרס
קים דוטקום / צילום: רויטרס

קים דוטקום, מייסד אתר שיתוף הקבצים Megaupload בו השתמשו מיליונים כדי להוריד תוכן, הפסיד במשפט נוסף, שבו נקבע כי יוסגר לארה"ב ויעמוד בה למשפט עם שלושת שותפיו, מתיאס אורטמן, ברם ון דר קולק ופין בטטו.

ארה"ב מנסה להביא להסגרתו של דוטקום ושותפיו מאז 2012. הארבעה מואשמים בכך שהיו מעורבים בארגון פשע בינלאומי, שגרם למחזיקי זכויות יוצרים להפסיד סכום מוערך של 500 מיליון דולר. בנוסף להפרת זכויות היוצרים, הם מואשמים גם בהונאה, והם מכחישים את כל ההאשמות נגדם.

בקרב משפטי מוקדם יותר, בית המשפט הגבוה לצדק של ניו זילנד פסק בעד ההסגרה. בית המשפט אמנם אמר כי לא ניתן להסגיר על בסיס הפרת זכויות יוצרים בלבד, מאחר ו"העברה אונליין של עבודות המוגנות בזכויות יוצרים אינה עבירה פלילית בניו זילנד", אך מאחר והארבעה מואשמים גם בהונאה, פסק בעד הסגרתם.

בפסק הדין הנוכחי, בית המשפט לא קבע אם הנאשמים אכן אשמים, או חפים מפשע, אלא רק שניתן להעביר אותם לארה"ב כדי שיעמדו שם למשפט. כעת ההזדמנות האחרונה של דוטקום להימנע מההסגרה היא אם שר המשפטים של ניו זילנד אנדרו ליטל יחליט שלא להסגירו.

בעבר דוטקום אף תבע את ממשלת ניו זילנד בסכום של 6.8 מיליארד דולר, וניסה למנוע, ללא הצלחה מארה"ב לקחת 40 מיליון דולר מחשבונותיו.