זכייה בגביע העולמי תניב לנבחרת רוסיה פרס באסימוני קריפטו

פלטפורמת הבלוקצ'יין Waves, שהנפיקה אסימוני כדורגל במהלך המונדיאל, תתגמל את הנבחרת הרוסית ב-1.5 מיליון דולר אם תזכה בגביע

אלכסנדר סמדוב, שחקן נבחרת רוסיה / צילום: רויטרס. Damir Sagolj
אלכסנדר סמדוב, שחקן נבחרת רוסיה / צילום: רויטרס. Damir Sagolj

טירוף המונדיאל גובר והולך לקראת משחקי רבע הגמר שייערכו בסוף השבוע ברוסיה, ובהם יתמודדו שמונה נבחרות: אורוגוואי מול צרפת, ברזיל מול בלגיה, אנגליה מול שוודיה וקרואטיה מול רוסיה. ההגעה לרבע הגמר היא ההישג הטוב ביותר של נבחרת רוסיה במשחקי גביע העולם בכדורגל מאז 1966, אז הגיעה נבחרת ברית המועצות למקום הרביעי במונדיאל. אם היא תצליח להדהים את העולם ולזכות הפעם בגביע, תזכה הנבחרת הרוסית גם בפרס בשווי של 1.5 מיליון דולר באמצעות אסימוני קריפטו חדשים.

פלטפורמת הבלוקצ'יין Waves החליטה לנצל את השיגעון העולמי סביב המונדיאל בחודש האחרון, והנפיקה אסימוני כדורגל. בהנפקה, שנערכה במשך שבועיים (מ-14 ביוני עד 28 ביוני), חילקה Waves בחינם למשתמשיה בעולם 150 אלף אסימוני קריפטו הקרויים Soccer Token. כל משתמש יכול להשקיע אסימון אחד בנבחרת המועדפת עליו מבין הנבחרות המשתתפות במונדיאל ברוסיה. המשתמשים יכולים לסחור באסימונים באמצעות פלטפורמת Waves, כשמחיר האסימון נקבע על פי הערכת המשתמשים לסיכוייה של כל נבחרת לנצח בכל משחק בטורניר. כך, לנבחרות המצליחות ביותר ניתן הערך הגבוה ביותר.

לאחר גמר המונדיאל, שייערך ב-15 ביולי באצטדיון לוז'ניקי במוסקבה, בתוך פרק זמן של עד 60 יום תרכוש Waves בחזרה ממשתמשיה את האסימונים שהנפיקה, על פי המחיר שנקבע במהלך ההנפקה. מתוך 150 אלף אסימוני הכדורגל, נתנה Waves לשחקני ומאמני נבחרת רוסיה 50 אלף אסימונים. אם נבחרתם תזכה בגביע העולמי, 50 אלף האסימונים שברשותם יהיו שווים 1.5 מיליון דולר - סכום שאותו יוכלו לממש באמצעות פלטפורמת הבלוקצ'יין של Waves.

"לחברה שלנו יש שורשים רוסיים", הסביר סשה איבנוב, מנכ"ל Waves, את המהלך. "כמו רבים אחרים ברוסיה, אנו נרגשים מהמונדיאל ותומכים בנבחרת הלאומית שלנו. אני מקווה מאוד שנזכה להעניק לה את הפרס הזה".