מנצלים את הירידה: האחים יעקובי ירכשו בחזרה מניות החברה

מאז הנפקת החברה בסוף נובמבר אשתקד צנחה מנייתה ב-40% כמעט, ושוויה של חברת התשתיות הצטמק לכ-210 מיליון שקל, בין השאר על רקע אכזבה מתוצאותיה

אמיר ופיני יעקובי / צילום: אריק סולטן
אמיר ופיני יעקובי / צילום: אריק סולטן

בעלי השליטה בקבוצת יעקובי, פיני (יו"ר) ואמיר (מנכ"ל) יעקובי, מתכננים לנצל את הצניחה בערך החברה בחודשים האחרונים, ולרכוש את מניותיה בבורסה או מחוץ לבורסה. כך דיווחה החברה הבוקר (ה') לבורסה, ללא פירוט לגבי הסכומים שמתכוונים השניים להקדיש לצורך העניין.

נוסף על כך דיווחה יעקובי כי החברה מתמודדת בימים אלה במכרז בתחום ההקמה, ביצוע והחזקה של פרויקטים, בהיקף של 9.3% מצבר ההזמנות שלה בסוף מארס השנה, וכ-27% מהכנסותיה ברבעון הראשון של השנה. אם יעקובי תזכה בפרויקט, הוא צפוי להקפיץ את הכנסותיה. בחברה מדגישים, עם זאת, כי "אין כל ודאות כי החברה תזכה במכרז האמור ואף אם תזכה אין כל ודאות כי הערכות החברה לא ישתנו, אף באופן מהותי".

עוד מדווחים ביעקובי, כי החברה תרשום רווח של כ-3.3 מיליון שקל ברבעון השני השנה, כתוצאה מהשלמת עסקה למכירת ארבעה מבני תעשייה בבאר שבע לבעלי השליטה שלה, בכ-5.1 מיליון שקל בתוספת מע"מ (לאחר מכן תשכור יעקובי את המבנים).

אחים יעקובי היא אחת החברות הבולטות בענף התשתיות בישראל, וכיום היא פועלת בשלושה מגזרים עיקריים: הקמה וביצוע של פרויקטים - מגזר המהווה את פעילותה העיקרית, עם 60%-70% מההכנסות; מתן שירותי אחזקה ותפעול למבנים ולמערכות; וכן ייזום והפעלת מתקני טיפול בפסולת (מגזר סביבה ירוקה).

מניית יעקובי  הגיבה לדיווח בעלייה של 5%. עם זאת, מאז ההנפקה של החברה בסוף נובמבר אשתקד צנחה המניה בכמעט 40%, ושוויה של החברה הצטמק לכ-210 מיליון שקל, בין השאר על רקע אכזבה מתוצאותיה.

מניית קבוצת יעקובי
 מניית קבוצת יעקובי

את הרבעון הראשון של 2018 סיימה החברה עם ירידה של 3% בהכנסות לעומת הרבעון המקביל אשתקד, לרמה של כ-161 מיליון שקל, וצניחה של 38% ברווח התפעולי, שעמד על כ-5.4 מיליון שקל, בעיקר עקב עלייה בהוצאות הנהלה וכלליות. צבר ההזמנות שלה עמד בסוף חודש מארס על כ-1.9 מיליארד שקל, ירידה של 5% לעומת הצבר בסוף 2017.

את שנת 2017 סגרה החברה עם גידול של 16% בהכנסות לעומת 2016, שהגיעו לכ-682 מיליון שקל, אולם עלייה חדה בהוצאות הנהלה וכלליות ובהוצאות המימון כיווצה את הרווח הנקי ב-63% לרמה של כ-11.5 מיליון שקל בלבד.

קבוצת יעקובי הצטרפה כאמור לבורסה לקראת סוף 2017, לאחר שהצליחה לגייס כ-165 מיליון שקל, כ-90 מיליון שקל בהנפקת מניות והשאר באג"ח.