סכסוך עבודה ברכבת ישראל: איומים לשביתה החל מ-19 ביולי

החל מ-19 ביולי תיתכן שביתת עובדי החברה • מדובר בסכסוך העבודה השני בחצי השנה האחרונה

גילה אדרעי, יו"ר ועד עובדי הרכבת / צילום: איל יצהר
גילה אדרעי, יו"ר ועד עובדי הרכבת / צילום: איל יצהר

רכבת ישראל דיווחה הבוקר (ה') לבורסה כי ההסתדרות הכללית הכריזה על סכסוך עבודה ברכבת, והחל מ-19 ביולי תיתכן שביתת עובדי החברה. מדובר בסכסוך העבודה השני בחצי השנה האחרונה ברכבת ישראל ומאז חזרתה של גילה אדרעי לתפקיד יו"ר ועד עובדי הרכבת. זאת לאחר שנתיים של "שקט תעשייתי" שנשמר בקרב עובדי הרכבת.

לאחרונה פורסם ב"גלובס" כי על פי הערכות פנימיות ברכבת, סכסוכי עבודה עלולים לעכב את השקת הקו המהיר לירושלים, שנקבע כזכור לערב סוכות. אז אמרו עובדי הרכבת כי הסיבה האמיתית לדחייה הצפויה לא נעוצה בסכסוכי העבודה, אלא באי עמידה בלוחות הזמנים של הקבלן המבצע.

כך או אחרת, בשלב זה לא ברור אם סכסוך העבודה החדש שהוכרז ישפיע על מועד השקת הקו. בהודעה הלאקונית של הרכבת לבורסה צוין כי "מהות הסכסוך הנה, בין היתר, בקשר עם טענת נציגות העובדים להוצאה, לכאורה, של אחת מעבודות עובדי חטיבת התשתיות בחברה למיקור חוץ".

"הנהלת הרכבת ממשיכה להפריט עוד ועוד עבודות תשתית על חשבון עובדי הרכבת ועל חשבון הציבור", סיפר ל"גלובס" גורם בוועד הרכבת. "חטיבת תשתיות בשנים האחרונות לא קלטו אנשים חדשים. הצעירים שנשארו נושאים בנטל, כאשר אחריות התפקידים הוכפלה ואף שולשה. במקום לקלוט עובדי תפעול ההנהלה קולטת עוד ועוד מנהלים ועובדי מנהלה ואת עבודות התפעול מוציאים לקבלנים בעלויות כפולות. אנחנו דורשים שיקצו תקנים של עובדים במקום להוציא את העבודות לקבלנים". לדבריו, הסכסוך הנוכחי לא יפגע במועד השקת הקו המהיר.