נעילה אדומה בת"א; הדולר מתחזק וחוצה את ה-3.65 ש'

פערי הארביטראז' המשוקללים שליליים • נמשכים הפדיונות בקרנות הנאמנות • היום לא יתקיים מסחר בוול סטריט בשל יום העצמאות האמריקאי

בניין הבורסה בתל-אביב / צילום:תמר מצפי
בניין הבורסה בתל-אביב / צילום:תמר מצפי

המסחר בבורסה בתל-אביב ננעל היום (ד') בירידות בעקבות לחץ שלילי של פערי הארביטראז' והירידות שנרשמו אמש בוול סטריט. הפדיונות בקרנות הנאמנות נמשכים, מה שמקרין באופן שלילי על המסחר בבורסה.

 

אמש התקיים מסחר מקוצר בניו-יורק, והיום לא יתקיים מסחר בוול סטריט בשל יום העצמאות האמריקאי. בניו-יורק נרשמו אמש ירידות שערים על רקע העלייה ברמת הסיכון וההתנהלות התזזיתית של הבית הלבן. ביום שישי אמור נשיא ארה"ב דונלד טראמפ לחתום על צווים להעלאת מכסים על מוצרים המיוצרים בסין בהיקף כספי כולל של למעלה מ-30 מיליארד דולר. המשקיעים חוששים כי הנשיא טראמפ עלול להביא בסופו של דבר למצב בו הענק הסיני יאבד את סבלנותו ויפעל לערער עוד יותר את היציבות הכלכלית בעולם.

בתל-אביב ניכרת העלייה ברמת הסיכון העולמי בגל הפדיונות שעובר על קרנות הנאמנות, שמקרין באופן שלילי על המסחר. מניות הארביטראז' פתחו אמש פערים שליליים שיקרינו בהתאם על המסחר.

בנק דיסקונט  פירסם את תחזיותיו למדיניות המאקרו-כלכלית. בבנק, שמהווה שחקן מרכזי בשוק, מעריכים כי ריבית בנק ישראל תגיע עד לסוף השנה הבאה ל-1%, תחזית שאם תתממש תביא לעליית מדרגה נוספת בתשואות האג"ח וללחץ שלילי על שוק המניות.

מרכזות עניין: מניות הגז לאחר שלא מכבר פורסמו ידיעות (שגויות) על תגלית גז עצומה במצרים, שהובררו בסופו של דבר כלא נכונות, אולם מניות אלה טרם השלימו את התיקון לירידות שגרמו הפרסומים הללו. מניות הגז סובלות בנוסף מידיעות הולכות וגוברות על כך שחברת החשמל מעוניינת להוריד את מחיר הגז שהיא משלמת למאגר "תמר" ומאיימת בכך לגרור את מחירי המכירה כלפי מטה. ירכזו עניין: דלק קידוחים יהש , דלק קבוצה , רציו יהש  ותמר פטרוליום .

בזק  ריכזה עניין על רקע שביתת-הפתע בחברת-הבת yes על רקע הכוונה של החברה לבצע שינוי ארגוני משמעותי בקבוצה.

אל-על  המשיכה לסבול ממומנטום שלילי שהולך וגובר ככל שמחירי הנפט ימשיכו לעלות.

רבל  ריכזה עניין לאחר שהחברה דיווחה כי מחודש אפריל ועד היום התקשרו חברות הקבוצה בהסכמי מסגרת חדשים לאספקת מוצרים ותבניות בהיקף כולל של כ-142 מיליון אירו. מתוך סכום זה, כ-88.3 מיליון אירו הם הסכמים לאספקת מכלולים ושסתומים בתחום מערכות הרכב, וכ-54.1 מיליון אירו הם הסכמים בתחומים החלקים המבניים לרכב (פעילות חברת ארקל).

בתום הרבעון הראשון של 2018 הסתכם צבר ההזמנות של החברה בכ-1.55 מיליארד אירו - כ-886 מיליון אירו בתחום מערכות הרכב וכ-664 מיליון אירו בתחום החלקים המבניים לרכב. לאחר ההתקשרויות עליהן דיווחה היום החברה, צבר ההזמנות של החברה מסתכם בכ-1.7 מיליארד אירו, כאשר מועדי המימוש של ההזמנות נפרסים עד שנת 2030.