בגלל המיזוג: עובדי yes פתחו הבוקר בשביתה כוללת

עובדי yes החלו הבוקר להשבית את כלל מוקדי החברה במודיעין, באר-שבע, חיפה וכפר-סבא • הסיבה: הכוונה למזג את yes לתוך פלאפון וחשש העובדים מפגיעה בתנאי העסקתם • הנהלת yes: "בשל עיצומי העובדים צפויים שיבושים בשירות הלקוחות"

הפגנת עובדי yes / צילום: עובדי yes
הפגנת עובדי yes / צילום: עובדי yes

כ-1,500 עובדי yes החלו הבוקר (ד') בשביתת-פתע בעקבות הכוונה למזג את חברת yes לתוך חברת פלאפון ולאור חשש העובדים מפגיעה בתנאי העסקתם. לפני מעל לשבועיים הכריזה ההסתדרות הלאומית, המייצגת את עובדי yes, על סכסוך עבודה בין העובדים להנהלת החברה.

עובדי yes החלו הבוקר להשבית את כלל מוקדי החברה במודיעין, באר-שבע, חיפה וכפר-סבא. במסגרת השביתה יושבתו כלל שירותי החברה, לרבות המוקד הטלפוני, המכירה והשירות. במסגרת המחאה ננעלו משרדי החברה בארבעת המוקדים בארץ, ויתקיימו הפגנות. בשלב זה לא צפויה פגיעה בערוצי השידור. שביתת-הפתע היא הצעד הראשון במסגרת העיצומים הצפויים.

יו"ר ועד עובדי yes, אלי כהן, מסר: "התחלנו הבוקר בשביתת-פתע לאור המיזוג הצפוי של yes עם חברות-הבת בקבוצת בזק. הנהלת החברה החדשה בחרה לפעול ללא היוועצות עם ועד העובדים וההסתדרות הלאומית, וכל זאת ללא הבטחת עתידם של עובדי yes. לא ניתן לבצע כל שינוי בחברה, ולא ניתן למזג את yes לשום חברה אחרת. עבדנו קשה כדי ש-yes יהיה מותג הטלוויזיה הטוב והאיכותי בישראל, ולא ניתן לאף אחד לפגוע בו ובנו. מדובר בצעד ראשון במסגרת צעדי מחאה שאנחנו מקווים שלא נידרש להם". 

משרדי yes הריקים בעת השביתה / צילום: עובדי yes
 משרדי yes הריקים בעת השביתה / צילום: עובדי yes

ההחלטה לפתוח בשביתת-פתע קשורה לרעיונות שיש בדירקטוריון קבוצת בזק למצוא דרכים חלופיות לאיסור של משרד התקשורת לבטל את ההפרדה המבנית הקיימת בקבוצת בזק בין החברה-האם לבין החברות-הבנות. משכך, עלתה המחשבה שאם לא מאשרים את המיזוג בין חברת-האם לחברות-הבנות, יש לבחון דרכים אחרות כגון מציאת סינרגיות והתייעלות בין החברות-הבנות עצמן, דהיינו בין בזק בינלאומי, פלאפון ו-yes.

בשלב הראשון מונה רן גוראון, מנכ"ל פלאפון, כמנכ"ל yes, והוא צפוי להציע מספר רעיונות לשיתופי-פעולה או מיזוג בין החברות-הבנות ואת הדרך לעשות זאת. נדגיש כי אין החלטה חלוטה או סופית על מיזוג בשלב הזה, היות וזהו מהלך עם השלכות מאד רחבות, ולכן בחודשים הקרובים לא צפויים שינויים מהותיים באופן הפעולה של החברות. יחד עם זאת, הכיוון הוא ברור, ובחברות-הבנות ישנה תסיסה רבה כבר עכשיו מחשש שהאפשרות שהתוכנית למיזוג תאושר, ומכאן המחאה הראשונה שאותה מובילה yes.

נדגיש כי גם בפלאפון הוכרז סכסוך עבודה, וגם בבזק בינלאומי. כרגע עובדי החברות לא נקטו צעדי מחאה, והם ממתינים לראות כיצד יתפתחו הדברים, אבל משביתת המחאה היום של עובדי yes די ברור שהם לא ישבו בשקט, ויהיה מאד קשה להוביל מהלך של מיזוג מלא בין שלוש החברות. 

שביתת עובדי yes / צילום: עובדי יס
 שביתת עובדי yes / צילום: עובדי יס

מהנהלת yes נמסר: "חברת yes מודיעה כי בשל עיצומי עובדים צפויים לחול שיבושים בשירות הלקוחות שלה. במסגרת העיצומים שידורי הטלוויזיה יפעלו כסדרם, אך לא יינתן מענה במוקדי שירות הלקוחות הטלפוני, למעט מענה במוקד תפעול תקלות טכניות, ולא תהיה הגעה של טכנאים שהוזמנו מבעוד מועד לבית הלקוח. כמו כן, מוקדי קבלת הקהל יהיו סגורים, ולא יינתן מענה בעמוד הפייסבוק של החברה ובשירות הצ'ט שלה. אתר החברה פועל כרגיל, וניתן לבצע בו באופן עצמאי מגוון פעולות אישיות בכתובת yes.co.il.

"החברה עושה את ככל שביכולתה על-מנת למזער ככל הניתן את הפגיעה בלקוחות, מתנצלת בפניהם על אי-הנעימות ועומדת עמם בקשר רציף בכל ערוצי התקשורת הרלוונטיים בכדי לעדכן בהתפתחויות. הנהלת החברה מכבדת את זכויות העובדים, אך מנגד חותרת כל העת להידברות עם ועד העובדים וקוראת לו לגלות איפוק ואחריות כלפי הלקוחות".